تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

رشد ۱۴ درصدی پیک نیاز مصرف در تابستان۹۶ رکورد جدیدی در تقویم صنعت برق یزد

رشد ۱۴ درصدی پیک نیاز مصرف در تابستان۹۶ رکورد جدیدی در تقویم صنعت برق یزد
رشد ۱۴ درصدی پیک نیاز مصرف در تابستان۹۶ ركورد جديدي در تقويم صنعت برق یزد

فاطمه زارع رئیس گروه مدیریت مصرف شرکت برق منطقه‌ای یزد از ثبت رکورد جدید در تقویم صنعت برق استان با رشد ۱۴ درصدی پیک نیاز مصرف در سال ۹۶ خبر داد.

رئیس گروه مدیریت مصرف شرکت برق منطقه‌ای یزد با اشاره به روند افزایشی مصرف برق هم‌زمان با افزایش دما از اواسط اردیبهشت‌ماه ۹۶ در استان صنعتی یزد، افزود: با توجه به مصرف انرژی ۷۰ درصدی در بخش صنعت و تاثیر صنایع در وقوع پیک، در ابتدای سال برنامه ریزی و تمهیدات لازم برای کنترل مصرف در ساعات پر باری شبکه انجام گرفت.

وی برگزاری جلسات کارگروه کاهش پیک، جلسات آموزشی و اطلاع‌رسانی با صنایع بزرگ هماهنگی و برنامه‌ریزی لازم برای جلب مشارکت صنایع بزرگ را از اقدامات شرکت برق منطقه‌ای یزد ذکر کرد و گفت: در این راستا برنامه‌های مدیریت بار نظیر برنامه ذخیره عملیاتی صنایع، کاهش و قطع بار برنامه‌ریزی‌شده صنایع، استفاده از مولدهای اضطراری صنایع و جابه‌جایی ساعات پیک صنایع برای مدیریت و کنترل مصرف در ساعات اوج بار انجام شد.

مهندس فاطمه زارع با اعلام این‌که تاثیر افزایش دمای استان و بارگیری صنایع بزرگ باعث شد پیک نیاز مصرف استان در زمانی زودتر از سال‌های گذشته به رکورد جدیدی برسد تصریح کرد: در روز ۳۰ خردادماه ساعت ۱۱:۱۷ پیک نیاز مصرف روز استان به ۱۴۰۷ مگاوات و در همان تاریخ پیک نیاز مصرف شب استان در ساعت ۲۱:۲۲ نیز به ۱۴۰۸ مگاوات و بیشترین مقدار خود در سال ۹۶ رسید.

رئیس گروه مدیریت مصرف شرکت برق منطقه‌ای یزد همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به وقوع پیک ۱۲۳۲٫۵ مگاواتی سال ۹۵ در روز ۱۶ شهریورماه رشد پیک نیاز مصرف استان در سال جاری بیش از ۱۴ درصد بود و رکورد جدیدی در تقویم صنعت برق استان به لحاظ سرعت رشد و زمان وقوع پیک ثبت شد.

وی با اشاره به این‌که این رشد ناشی از تاثیر بار صنایع بزرگ استان به‌ویژه صنایع فولاد بود؛ تاکید کرد: با برنامه­ریزی­های شرکت و با همکاری دیسپاچینگ، برنامه ذخیره عملیاتی صنایع از ۲۸ خردادماه اجرایی شده و دو صنعت استان با پتانسیل ۵۰ مگاوات کاهش بار، با مجموع حدود ۲۵۰ ساعت در ساعات ۱۴-۱۶ در این برنامه شرکت کردند و بار خود را کاهش دادند و در همین راستا ۵ صنعت بزرگ استان نیز با مشارکت در برنامه کاهش مصرف و قطع برنامه ریزی شده، با صنعت برق استان همکاری نمودند.

رئیس گروه مدیریت مصرف شرکت برق منطقه‌ای یزد مجموع اقدامات انجام‌شده با مشارکت صنایع همکار در برنامه‌های مدیریت بار را کاهش بیش از ۱۲۰ مگاوات در روز پیک شبکه سراسری ۸ مرداد ساعت ۱۴:۴۵ دانست.

وی برخی از مزیت‌های اجرای برنامه‌های پاسخگویی بار را: کاهش نیاز به سرمایه‌گذاری برای ساخت تاسیسات نیروگاهی در زمان اوج بار، کاهش آثار سوء محیط زیستی، کاهش هزینه تامین برق برای مشترکان، کاهش کمبود برق و خاموشی و بهبود قابلیت اطمینان شبکه برشمرد.