تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

عملکرد دفتر حقوقی و رسیدگی به شکایات برق منطقه‌ای یزد در سال ۱۴۰۲

عملکرد دفتر حقوقی و رسیدگی به شکایات برق منطقه‌ای یزد در سال ۱۴۰۲
عملکرد دفتر حقوقی و رسیدگی به شکایات برق منطقه‌ای یزد در سال 1402

سرپرست دفتر حقوقی و رسیدگی به شکایات شرکت برق منطقه‌ای یزد، عملکرد همکاران خود در سال گذشته را تشریح کرد.
به گزارش روابط‌عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد، رضا سامعی با اشاره به اینکه عملکرد این دفتر حاصل برنامه‌ریزی صحیح و اقدام به‌موقع همکاران این دفتر بوده است؛ خاطرنشان کرد: اقدامات مذکور در راستای محورهای ۸ گانه جامعه، رهبری استراتژیک، مشترکین، منابع انسانی، مالی و اقتصادی، شراکت ها و منابع، روش ها و فرآیند ها و آینده پژوهی پیاده سازی شده است.
وی در بیان یکی از اقدامات قابل توجه و مهم این دفتر ضمن اشاره به راه اندازی طرح سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در کشور در سال ۱۴۰۲ به عنوان یکی از برنامه های دولت برای مقابله با زمین خواری گفت: با توجه به اینکه متولی اجرای این سامانه در شرکت دفتر حقوقی و رسیدگی به شکایات بوده است، اقدامات بسیاری در این رابطه مبنی بر تسهیل پاسخگویی به استعلام های وارده انجام شده و شرکت برق منطقه ای یزد به عنون یکی از ۵ شرکت پایلوت منتخب توانیر در اجرای این طرح عملکرد مطلوبی را به ثمر رسانده است.
بررسی و پیگیری شکایات و دعاوی له و علیه شرکت اعم از دفاع در محاکم قضایی، تهیه لوایح، اعتراضیه و اجرائیه، همکاری با کارشناسان منتخب دادگاه و رعایت حقوق شرکت و اصول دادرسی برخی از اقدامات انجام شده در سال گذشته است.
سامعی ادامه داد: مستندسازی اموال غیرمنقول شرکت و پیگیری واگذاری اراضی پست‌های جدیدالاحداث، پیگیری رفع تجاوز به حریم قانونی خطوط انتقال و فوق توزیع به‌صورت اخذ دستور دادستانی و همکاری ضابطین دادگستری در مرکز استان و شهرستان‌ها، پیگیری وصول مطالبات از طریق قانونی و آگهی و همچنین آزادسازی مسیر خطوط و رفع معارضین نیز به طور مستمر در سال ۱۴۰۲ انجام شده است.
همچنین تشکیل نشست با رئیس و معاونین دادگستری استان، دادستان مرکز استان، فرماندهان نیروی انتظامی استان و شهرستان‌ها به‌منظور طرح چالش‌ها و درخواست مساعدت در پیشگیری از سرقت از تأسیسات برق و تجاوز به حریم خطوط برق، برگزاری نشست‌های متعدد برای تسریع در پروژه‌های شرکت با معاونین و مدیران استانداری، شهردار و مدیرکل اداره راه و شهرسازی نیز بخشی دیگر از این اقدامات بود که سامعی به آن‌ها اشاره کرد.
سرپرست دفتر حقوقی و رسیدگی به شکایات شرکت در ادامه افزود: سیاست‌گذاری روش‌های پیشگیری و مقابله با تجاوز به حریم، تلاش در استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای حفظ حریم خطوط، اقدام به تدوین روش اجرایی مقابله با سرقت از خطوط، اطلاع‌رسانی عمومی در خصوص لزوم رعایت حریم قانونی تأسیسات انتقال برق نیز برخی دیگر از اهم اقدامات این دفتر در سال ۱۴۰۲ است.
وی در پایان تأکید کرد: نمونه آرای شاخص مأخوذه به نفع شرکت برق منطقه‌ای یزد به دفتر حقوقی شرکت توانیر ارسال شده و از سوی مدیرکل دفتر حقوقی این شرکت برای بهره‌برداری به کلیه شرکت‌های تابعه و وابسته ارسال شده است.