تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

عملکرد ۷ ماهه دفتر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای یزد در ۷ ماهه نخست سال ۱۴۰۰

عملکرد ۷ ماهه دفتر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای یزد در ۷ ماهه نخست سال ۱۴۰۰
معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌‌ای یزد، اقدامات ۷ ماهه دفتر بازار برق این شرکت را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد، علی محمد فتح آبادی ضمن قدردانی از اقدامات علی اصغر مدرس مدیر سابق دفتر بازار برق این شرکت، شاخص موفقیت دفتر بازار برق را در پیش‌بینی نیاز مصرف تشریح کرد.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی دقیق نیاز مصرف توسط خریداران و مشترکین شرکت و همچنین ارسال این پیش‌بینی به امور عملیات بازار برق یکی از ضروریاتی است که می‌بایست با دفت هرچه تمام‌تر صورت بگیرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه پیش بینی نیاز مصرف برای صنایع فولادی به عنوان یکی از بازار‌های متغیر در زمان و موثر در افزایش خطای پیش بینی بار به میزان زیادی بهبود یافته و شاهد تغییرات محسوسی در کاهش جرایم بازار برق و افزایش میزان تشویق بوده ایم.

فتح آبادی با اشاره به اینکه در ۷ ماهه نخست سال ۹۹، شاخص موفقیت در پیش بینی نیاز مصرف به میزان ۲۸۳ میلیون ریال بوده تاکید کرد: در ۷ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ این مبلغ به ۷۰۳۱ میلیون ریال رسیده و نشان دهنده افزایش ۲۴ برابری تشویق در پیش بینی نیاز مصرف نسبت به مدت مشابه قبل است که موجب کسب رتبه اول تا سوم شرکت برق منطقه‌‌ای یزد در میان سایر شرکت‌های برق منطقه‌‌ای کشور شده است.

وی ادامه داد: همچنین شرکت برق منطقه‌‌ای یزد در سال‌های ۹۷ تا ۹۹ نیز در شاخص موفقیت در پیش بینی نیاز مصرف، رتبه دوم را کسب کرده است.

معاون بهره برداری شرکت برق منطقه‌‌ای یزد در بیان اقدامات حوزه سنجش و پایش انرژی، تیکتینگ یا رفع اشکال کنتور‌ها و رفع نواقص اطلاعات آن‌ها را یادآور شد و افزود: در هفت ماهه نخست سال ۱۴۰۰، شرکت برق منطقه‌‌ای یزد در بین ۱۶ شرکت برق منطقه‌‌ای کشور، ۴ ماه رتبه نخست و ۲ ماه رتبه دوم را کسب کرده است.

وی موازنه انرژی پست‌ها را یکی از اقدامات انجام شده عنوان کرد و افزود: در ابتدای سال جاری، موازنه ۲۱ پست دارای مشکلاتی بود و هم اکنون این عدد به ۶ پست رسیده است. از این تعداد موازنه ۵ پست به دلیل نداشتن CT، PT و کنتور انجام نشده و پست ۶۳ اردکان نیز در حال بررسی موازنه است.

این مقام مسئول در شرکت برق منطقه‌‌ای یزد همچنین در زمینه تلفات شرکت، با اشاره به اینکه متوسط تلفات برق منطقه‌‌ای یزد در هفت ماهه نخست سال ۱۴۰۰ برابر ۸۵ صدم درصد است خاطرنشان کرد: این مقدار در سال ۹۹ به میزان ۹۵ صدم درصد بوده و کاهش ده درصدی تلفات متوسط شبکه نشان دهنده رفع نواقع شبکه و بررسی صحت اطلاعات در موعد مقرر است.

انجام عملیات پیکربندی، قرائت از راه دور و تعریف ۷۶ کنتور در سامانه سنجش و پایش برای پست‌های بهاباد، یزدمهر، ۶۳ شمال و رستاق در سال ۱۴۰۰ نیز از دیگر اقدامات دفتر بازار برق شرکت برق منطقه‌‌ای یزد در مدت ۷ ماهه سال ۱۴۰۰ بوده است.