تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

تأمین برق پایدار باوجود رشد ۱۰ درصدی مصرف و ۶ درصدی پیک‌بار

تأمین برق پایدار باوجود رشد ۱۰ درصدی مصرف و ۶ درصدی پیک‌بار
صبح امروز، نشست مدیر عامل شرکت برق منطقه ای یزد با جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان برگزار شد.

_MG_3964

به گزارش روابط عمومی برق منطقه‌ای یزد، محمدحسن صباغ زادگان در این نشست با بیان این‌که اقدامات اساسی و زیربنایی انجام‌شده طی ۶ سال گذشته در راستای توسعه صنعت برق استان انجام‌شده است؛ اظهار داشت: با توجه به مصرف فزاینده برق در تابستان درصورتی‌که مشترکان ۱۰ درصد در مصرف صرفه‌جویی کنند قطعاً تابستان امسال را بدون خاموشی سپری می‌کنیم.

صباغ زادگان با اشاره به وضعیت شرکت برق منطقه‌ای یزد در زمینه‌ی قدرت نامی نیروگاه‌ها، تولید ناخالص انرژی و مصرف انرژی در کشور، میزان تولید استان را در دوماهه اول سال جاری، ۱۴۴۰ میلیون کیلووات ساعت عنوان کرد که ۴۴ درصد  رشد داشته است و میزان مصرف استان در دوماه اول سال جاری به ۱۲۴۷ میلیون کیلووات ساعت رسیده است.

توسعه و بهره‌برداری بهینه از تأسیسات شبکه برق برای تأمین برق پایدار

وی تأمین برق مطمئن و پایدار برای مشتریان از طریق توسعه و بهره‌برداری بهینه از تأسیسات شبکه برق را در راستای رضایتمندی ذینفعان برشمرد.

این مقام مسئول در صنعت برق استان در ادامه، تولید ناخالص انرژی استان در سال ۹۳ را، ۸۸۰۰ میلیون کیلووات ساعت و مصرف انرژی را ۶۸۵۶ میلیون کیلووات ساعت دانست که به ترتیب رشد ۴۳ و ۱۰ درصدی داشته‌اند.

وی وضعیت موجود صنعت برق استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با این‌وجود نمی‌توانیم نسبت به تأمین شبکه برق سراسری بی‌تفاوت باشیم به همین دلیل تابستان امسال که زمان اوج مصرف برق است، لازم است صرفه‌جویی و مدیریت مصرف از طرف مشترکان انجام شود.

رشد سه ونیم درصدی مصرف تعرفه صنعتی استان

وی افزود: میزان مصرف تعرفه صنعتی استان در سال ۹۳ نسبت به مصرف کل ۷۱ درصد بوده است که نسبت به سال گذشته، ۳/۵ درصد رشد داشته است.

صباغ زادگان با تشریح وضعیت شبکه انتقال و فوق توزیع در سال ۹۲ و ۹۳، طول خطوط انتقال را ۱۹۷۲ و فوق توزیع را ۱۶۷۹ کیلومتر مدار دانست.

ابوالفضل اسدی: کاهش پیک‌بار ۹۳ از مقدار پیش‌بینی‌شده

در ادامه این نشست معاون برنامه‌ریزی شرکت برق منطقه‌ای یزد، گفت: با توجه به اینکه پیک‌بار مصرف ۱۳۱۷ مگاوات پیش‌بینی‌شده بود، به ۱۱۳۸ مگاوات در شب و ۱۱۸۰ مگاوات در روز رسیدیم که توانستیم در ماه‌های تیر و مرداد که بیشترین سرمایش در مدار شبکه برق است، پیک‌بار را کنترل کنیم.

مشارکت صنایع بزرگ در طرح ذخیره عملیاتی و تعطیلات و تعمیرات

وی با تشریح برنامه‌های مدیریت مصرف این شرکت برای گذر از پیک تابستان ۹۴ افزود: برنامه اجرای تعطیلات و تعمیرات برای برخی صنایع و همچنین هماهنگی برای مبادله توافقنامه طرح ذخیره عملیاتی با ۴ صنعت بزرگ استان با تعهد ۱۶۵ مگاوات در مواقع پیک انجام‌شده است.

پیک‌بار مصرف ۱۰۹۶ مگاواتی در شب

اسدی پیک‌بار مصرف برق امسال را به‌واسطه‌ی افزوده شدن بارهای جدید ۱۴۰۳ مگاوات پیش‌بینی کرد و گفت: تا امروز عملاً پیک‌بار روز ۱۱۵۰ مگاوات و پیک‌بار شب ۱۰۹۶ مگاوات بوده است که به پیک‌بار سال گذشته که ۲۱ مردادماه بوده نزدیک می‌شویم که امیدواریم با همکاری صنایع و مردم به ۱۳۰۰ محدود شود.

اصلاح قانون حریم با مصوبه‌ی جدید هیئت دولت

سید ابوالحسن حیدریه زاده مدیر دفتر حقوقی شرکت برق منطقه‌ای یزد اظهار داشت: حریم خطوط از فاز کناری از هر طرف برای خط ۶۳ کیلوولت از ۲۰ متر به ۸ متر، خطوط ۱۳۲ کیلوولت به ۹ متر، خطوط ۲۳۰ کیلوولت به ۱۱/۹ و خطوط ۴۰۰ کیلوولت از ۵۰ متر به ۱۴ متر کاهش‌یافته است.

آمادگی کارشناسان حقوقی برق منطقه‌ای یزد برای کمک به آزادسازی اراضی

وی با درخواست این که رسانه ها در امر اطلاع‌رسانی یاری گر باشند، گفت: مالکان با مراجعه به دفتر حقوقی شرکت برق منطقه‌ای یزد می‌توانند به همراه کارشناسان حقوقی این شرکت نسبت به آزادسازی اراضی خود با رعایت مقررات و حریم‌های جدید تحت نظارت فنی شرکت برق منطقه‌ای یزد اقدام کنند.