تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

نشست خبری مدیرعامل برق منطقه‌ای یزد و اصحاب رسانه

نشست خبری مدیرعامل برق منطقه‌ای یزد و اصحاب رسانه
نشست خبری مدیرعامل شرکت برق منطقه‌‌ای یزد و اصحاب رسانه، چهارشنبه ۲۰ مرداد ماه ۱۴۰۰ برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد، ابوالفضل اسدی در این نشست ضمن گرامیداشت روز خبرنگار و یاد و خاطر مرحوم ملک مسعود ملک روزنامه نگار پیشکسوت استان؛ حوزه روابط عمومی، خبرنگاری و اطلاع‌رسانی را عاملی بر بهبود تعامل دوطرفه بین مردم و مسئولین عنوان کرد و افزود: انتقال صحیح انتظارات و انتقادات مردم و همچنین نشر اقدامات صنایع زیرساختی کشور می‌تواند موجب بهبود روز به روز وضعیت کشور شود.

وی در مقایسه وضعیت شبکه برق استان در سال ۹۸ و ۹۹، با بیان اینکه فروش انرژی به مشترکین عمده ۳ درصد، ظرفیت پست‌ها ۵ درصد، طول خطوط انتقال و فوق‌توزیع ۹٫۴ درصد رشد داشته است خاطرنشان کرد: رشد پیک نیاز مصرف کل کشور در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ به میزان یک درصد افزایش داشته است در صورتی که این رشد در استان یزد ۸ درصد است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌‌ای یزد همچنین این شرکت را یکی از شرکت‌های پیشرو و خلاق در صنعت برق عنوان کرد و افزود: این شرکت در بسیاری از حوزه‌ها الگو بوده و از جمله این موارد می‌توان به پروژه اصلاح تعرفه صنایع، پروژه ایجاد مرکز خلاقیت و کار تیمی، ارائه راهکار برای کاهش مصرف انرژی سرمایشی کشور و واگذاری اجرا و بهره‌برداری پروژه‌های خطوط و پست‌های انتقال به بخش خصوصی اشاره کرد.

وی ادامه داد: همچنین طرح ویژه استفاده بهینه از ترانسفورماتور قدرت در سطح شبکه سراسری انتقال و فوق‌توزیع و طرح بهینه‌سازی انرژی خانه به خانه نیز از دیگر طرح‌های ارائه شده توسط شرکت برق منطقه‌‌ای یزد است که اجرای آن به صورت پایلوت به این شرکت واگذار شده است.

اسدی در تشریح طرح بهینه‌سازی انرژی خانه به خانه، با اشاره به اینکه این طرح به صورت پایلوت کشوری و برای یک‌هزار خانوار در مناطق کمتر برخوردار اجرایی شده است، خاطرنشان کرد: با اجرای این پروژه در سطح کشور، کاهش ۱۵ تا ۲۰ درصدی مصرف آب و برق خانگی رقم خواهد خورد.

وی توسعه شبکه را یکی از راه‌های تامین برق مطمئن کشور عنوان کرد و افزود: در سال گذشته ۱۹ پروژه با مشارکت بخش خصوصی در قالب پویش #هر_هفته_الف_ب_ایران و با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان در استان افتتاح شد که شامل ۱۴ پروژه انتقال و فوق‌توزیع، ۳ نیروگاه خورشیدی و ۲ نیروگاه تولید پراکنده بوده است.

همچنین کسب رتبه برتر کشوری از نظر ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی، کسب رتبه نخست کاهش تلفات انرژی، رتبه دوم فروش انرژی و رتبه برتر در کاهش تعداد حوادث شبکه‌های انتقال و فوق‌توزیع نیز از موفقیت‌های شرکت برق منطقه‌‌ای یزد در سال ۹۹ بود که مدیرعامل این شرکت به آن اشاره کرد.

وی سال ۱۴۰۰ را سالی سخت برای مردم، صنایع و صنعت برق کشور عنوان کرد و ادامه داد: کاهش بارش، رشد بار مصارف سرمایشی، رشد مصارف چاه‌های کشاورزی، کاهش ظرفیت نیروگاه‌های برق آبی، استخراج رمز ارز و رشد و افزایش بار صنایع از عواملی است که در تابستان ۱۴۰۰ با ناترازی زیاد در تولید و مصرف برق در کشور مواجه شدیم.

دکتر اسدی در تشریح اقدامات انجام شده در راستای عبور از این چالش‌ها خاطرنشان کرد: مشارکت و همکاری صنایع در طرح‌های تشویقی مختلف، جابجایی ساعت کاری ادارات در ایام پیک بار، پایش آنلاین مصارف ادارات، بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی، در نظرگیری مشوق‌ها و پاداش همکاری برای ادارات، صنایع و مشترکین کشاورزی و تدوین برنامه آموزشی برای کارکنان دولت و معلمان استان در خصوص بهینه‌سازی مصرف انرژی در پیک بار تابستان ۱۴۰۰ انجام شد.

وی احداث نیروگاه‌های خودتامین توسط صنایع کوچک و بزرگ استان، جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تولید برق در مناطق خاتم، بهاباد، ابرکوه و اردکان و رعایت مبحث ۱۹ در ساخت و ساز و ساخت اصولی ساختمان‌های استان را از راه‌های پیشگیری از ایجاد چالش در پیک‌بار زمستان ۱۴۰۰ و تابستان ۱۴۰۱ عنوان کرد.

این مقام مسئول صنعت برق استان با اشاره به این‌که در ساختمان‌های شرکت برق منطقه‌‌ای یزد با اجرای راهکار‌های ساده و کم‌هزینه، مصرف گاز در زمستان ۹۹ به میزان ۳۸ درصد و مصرف برق در چهار ماه ابتدای سال ۱۴۰۰ نیز به میزان ۲۷ درصد کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: در مدار قرار گرفتن دیزل ژنراتور شرکت و استفاده از سامانه‌های خورشیدی نصب شده در ساختمان شرکت، موجب شده است تامین برق شرکت تنها از طریق مدیریت مصرف،‌ استفاده از دیزل ژنرانور و سامانه‌های خورشیدی نصب شده در ساختمان شرکت انجام شود.

اسدی در ادامه تنظیم دمای آسایش کولرهای گازی بر روی ۲۶ درجه، استفاده از نور طبیعی در روز و خاموش کردن لامپ‌های اضافه، نصب سایه‌بان و استفاده از دور کند کولر‌های گازی، استفاده از وسایل پرمصرف برقی در ساعات انتهایی شب یا اول صبح را از جمله راهکار‌های ساده و کم هزینه ، و همچنین استفاده از تجهیزات برقی با رده انرژی بالا و استفاده از لامپ LED برای کاهش مصرف در سطح استان و کشور برشمرد.