تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

پایان پروژه اصلاح و بهینه‌سازی تعویض کلیدهای قدرت ۶۳ کیلوولت برق منطقه‌ای یزد

پایان پروژه اصلاح و بهینه‌سازی تعویض کلیدهای قدرت ۶۳ کیلوولت برق منطقه‌ای یزد
پایان پروژه اصلاح و بهینه‌سازی تعویض کلیدهای قدرت 63 کیلوولت برق منطقه‌ای یزد

 

مجری طرح‌های اصلاح و بهینه‌سازی و تعمیرات اساسی شرکت برق منطقه‌ای یزد از پایان پروژه اصلاح و بهینه‌سازی “تعویض ۱۹ دستگاه بریکر ۶۳ کیلوولت” خبر داد.

علی‌اکبر صالحی، مجری طرح‌های اصلاح و بهینه‌سازی و تعمیرات اساسی شرکت برق منطقه‌ای یزد با اعلام این خبر افزود: با توجه به افزایش سطح اتصال کوتاه باسبارهای ۶۳ کیلوولت در پست­های ۶۳ شمال، زنبق، جنوب و یزد دو و از طرفی به دلیل قدرت قطع پایین تعدادی از کلیدهای نصب‌شده در این پست­ها؛ لذا تعویض این تجهیزات با کلیدهای دارای سطح اتصال کوتاه ۴۰ کیلو آمپر در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به حساسیت بالای اجرای این پروژه که همواره بایستی در پست­های برق­دار و در حال بهره‌برداری انجام پذیرد، افزود: انجام این پروژه به دلیل برق‌دار بودن تمامی خطوط جانبی محل فعالیت پروژه، لزوم استفاده از جرثقیل و امکان‌پذیر نبودن اعمال خاموشی گسترده، نیاز به دقت و تجربه بالای گروه اجرایی و نظارت قوی در زمان اجرای فعالیت‌ها داشت.

مهندس صالحی تصریح کرد: به‌طور مثال برای اجرای پروژه در پست حساس یزد ۲ و به‌ویژه تعویض بریکرهای ۶۰۳۲، ۶۸۱۲ و ۶۴۳۲ نیاز به بررسی دقیق شرایط ایمن اجرای فعالیت‌ها و جلوگیری از هرگونه حادثه‌ای بود که نهایتاً پروژه با حداقل خاموشی برنامه‌ریزی‌شده و بالاترین کیفیت و بدون هیچ‌گونه حادثه ناخواسته‌ای به اتمام رسید و برق‌دار شد.

وی همچنین اظهار داشت: این پروژه اصلاح و بهینه‌سازی از ابتدای سال ۹۵ در فاز مطالعاتی، سپس خرید بریکرهای موردنیاز و نهایتاً در پایان سال ۹۵ در فاز اجرایی شروع ‌شد که مجموع هزینه‌ قراردادهای خرید و اجرا، مبلغ ۱۷ هزار میلیون ریال بوده است.