تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

کاهش پیک ۱۴۰ مگاواتی در طرح ذخیره عملیاتی تاکنون با همکاری صنایع بزرگ

کاهش پیک ۱۴۰ مگاواتی در طرح ذخیره عملیاتی تاکنون با همکاری صنایع بزرگ
در دومین نشست ستاد مدیریت مصرف برق استان یزد مطرح شد؛ کاهش پیک 140 مگاواتی در طرح ذخیره عملیاتی تاکنون با همکاری صنایع بزرگ

دومین نشست عالی ستاد مدیریت مصرف برق استان در سال ۹۷ با حضور مدیران عامل، معاونان، مدیران و کارشناسان شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع برق یزد برگزار شد.

محمدحسن صباغزادگان مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد در این هم‌اندیشی، با بیان این‌که هم‌اکنون پیک‌بار استان از ۱۴۸۰ مگاوات و پیک‌بار کشور از ۵۴۰۰۰ مگاوات عبور کرده است؛ افزود: این درحالی‌ است که هنوز پیک‌بار مصرف تابستان را در پیش­رو داریم و لازم است این آمادگی و انسجام را حفظ کنیم تا بتوانیم شرایط را به خوبی و بدون خاموشی سپری کنیم.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای مدیریت مصرف برق استان گفت: از نیمه خرداد سال جاری تاکنون هر روز بین ۵۰ تا ۱۴۰ مگاوات از طرح ذخیره عملیاتی صنایع بزرگ برای کمک به کاهش پیک‌بار استان استفاده کرده‌ایم.

مهندس صباغزادگان رشد انرژی تحویلی به صنایع بزرگ استان در سه‌ماهه اول سال ۹۷ را بیش از ۲۰ درصد ذکر کرد و خواستار ارائه گزارش تحلیلی و ریشه‌یابی رخداد رفتار پیک‌بار در طول روز توسط دیسپاچینگ­های توزیع و برق منطقه‌ای استان برای نشست آینده شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به تداوم گرما روزهای سختی را در پیش داریم امید است که بتوانیم با همکاری شرکت توزیع مدیریت بار استان را به‌خوبی انجام دهیم.

محمدرضا صحتی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد نیز، هدف از برگزاری این جلسه را هم‌اندیشی و همگرایی بین شرکت‌های توزیع و برق منطقه‌ای دانست که بتوان بحران پیک‌بار استان و افزایش مصرف برق را برای عبور از تابستانی بدون خاموشی، مدیریت کرد.

مهندس صحتی با شاره به این‌که ساعت‌های اوج بار در شرکت توزیع نیروی برق استان تاکنون در حدود ساعت ۱۳ ظهر رخ‌داده است؛ تصریح کرد: پیک‌بار این شرکت تاکنون به ۸۴۴ مگاوات رسیده است که این مقدار نسبت به پیک‌بار سال گذشته ۲۴/۳ درصد رشد داشت و انتظار می‌رود این روند افزایش داشته باشد.

در پایان این نشست که به میزبانی شرکت توزیع نیروی برق استان یزد برگزار شد؛ مسئولان دیسپاچینگ و مدیریت مصرف شرکت‌ها، به تشریح برنامه‌های هماهنگی مدیریت پیک‌بار سال جاری پرداختند.