تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

۵۰درصد از اعضای تیم شطرنج کارگری یزد، از صنعت آب و برق انتخاب شدند

۵۰درصد از اعضای تیم شطرنج کارگری یزد، از صنعت آب و برق انتخاب شدند
۵۰درصد از اعضای تیم شطرنج کارگری یزد، از صنعت آب و برق انتخاب شدند

۵۰درصد از اعضای تیم شطرنج کارگری یزد، از صنعت آب و برق انتخاب شدند

کسب مقام پنجمی تیم شطرنج کارگری استان در رقابت‌های انتخابی تیم ملی

رقابت های قهرمانی کشور در رشته شطرنج آقایان در مرحله انتخابی تیم ملی،  با حضور ۹۰ بازیکن در قالب ۱۶ تیم از استان های: البرز، گیلان، کرمان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و یزد طی روزهای  ۱۱ تا ۱۴ مهرماه ۹۷ به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی اهواز، به میزبانی استان خوزستان و در شهر اهواز برگزار شد .

پس از برگزاری مسابقات مقدماتی بین کارگران استان، سیدابوالحسن طباطبایی از شرکت برق منطقه ای یزد، بهروز دهقان از شرکت آب منطقه ای یزد، علی رجبی از شرکت توزیع برق یزد، حسین رستمی از شهرداری اردکان، حبیب بوالحسنی از کاشی میبد و محسن صمصامی از فولاد آلیاژی یزد به عنوان اعضای تیم  شطرنج کارگری استان انتخاب شدند.

با حضور در مسابقه کشوری، پس از رویارویی و رقابت افکار برای شکست سربازان حریف و در هم کوبیدن قلعه و فیل و اسب و در نهایت هدف گرفتن مهره نهایی برای مات کردن، در بخش تیمی نماینده استان تهران شرکت بهره برداری متروی تهران موفق به کسب  عنوان  قهرمانی شد. پس از آن نماینده استان خوزستان شرکت فولاد اکسین عنوان دومی این مسابقات را از آن خود کرد و تیم هیات ورزشی منطقه آزاد اروند نیز در جایگاه سومی ایستاد.

همچنین تیم یزد توانست مقام پنجمی این دوره از مسابقات را که بهترین نتیجه تیمی  استان در این مسابقات بوده کسب کند و به علت حضور منظم و بدون حاشیه، تیم یزد کاپ اخلاق را از آن خود کرد.

در ادامه همین مسابقات محسن صمصامی با کسب مقام اولی  در میز پنجم این مسابقات، موفق شد به  اردوی تیم ملی شطرنج کارگری ایران برای اعزام به مسابقات جهانی اسپانیا راه یابد.

سید ابوالحسن طباطبایی از شرکت برق منطقه ای یزد و علی رجبی از شرکت توزیع یزد نیز پس از شرکت در دوره های داوری و مربیگری درجه ۳ فدراسیون بین المللی شطرنج (فیده) و پس از تائید توسط فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران، موفق به اخذ مدارک داوری و مربیگری شدند و پس از شرکت در سیمنار داوری، موفق به کسب یکی از سطوح مورد نیاز جهت داوری بین المللی درجه ۲ شطرنج شدند.