تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

عملکرد دفتر حقوقی و رسیدگی به شکایات برق منطقه‌‌ای یزد در شش ماهه نخست سال ۹۹

عملکرد دفتر حقوقی و رسیدگی به شکایات برق منطقه‌‌ای یزد در شش ماهه نخست سال ۹۹
فعالیت‌های شاخص دفتر حقوقی و رسیدگی به شکایات برق منطقه‌‌ای یزد تشریح شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد، حمید زارع مدیر دفتر حقوقی و رسیدگی به شکایات این شرکت با بیان این‌که ماهیت کار این دفتر مستلزم برقراری ارتباط موثر با مراجع قضایی، شبه قضایی و اداری می‌گردد؛ رویکرد این ارتباطات را پیش بینی، پیشگیری و اقدام به موقع و موثر در تمامی موضوعات و وظایف محوله دانست.

وی انجام مکاتبات، برقراری ارتباط، تشکیل جلسات و هماهنگی با مراجع قضایی استان از جمله: دادگستری کل، نیروی انتظامی، شهرداری و اداره ثبت را از جمله اقدامات انجام شده با هدف شکل گیری پل ارتباطی مناسب میان شرکت برق منطقه‌‌ای یزد و این دستگاه‌ها دانست.

زارع همچنین تشکیل کمیته تخصصی حقوقی با برگزاری ۱۰ جلسه را از جمله اقدامات شش ماهه نخست سال ۹۹ برشمرد و افزود: این کمیته در راستای ارتقاء سطح کیفی و دانش فنی همکاران دفتر حقوقی شرکت از ابتدای سال جاری تشکیل شده و تحلیل آرای محاکم و قوانین مربوطه و همچنین ایجاد وحدت رویه در خصوص موضوعات حقوقی در این کمیته انجام می شود.

وی با اشاره به اهمیت مستندات و پرونده های حقوقی، ساماندهی بایگانی اسناد و پرونده‌های دفتر حقوقی شرکت را از دیگر اقدامات دفتر حقوقی دانست.

 

صدور ۱۳ رای به نفع شرکت برق منطقه‌‌ای یزد در مراجع مختلف قضایی

زارع تصریح کرد: با تلاش همکاران دفتر حقوقی شرکت در شش ماهه نخست سال جاری، ۱۳ رای به نفع شرکت برق منطقه‌‌ای یزد در مراجع مختلف قضایی صادر و ابلاغ گردید که صدور این آرا موجب جلوگیری از تضییع حقوق شرکت و تحمیل هزینه‌های بسیار بالا به این شرکت شده است.

وی آماده سازی پیش نویس سند مالکیت پست‌های ۶۳ جنوب و غرب با مساحت تقریبی ۷۰ هزار متر مربع را از دیگر اقدامات دفتر حقوقی و رسیدگی به شکایات شرکت دانست و ابراز امیدواری کرد با رفع مشکل نام مالک و بهره‌بردار، سند مالکیت دریافت شود.

راه اندازی و رفع ایرادات سامانه استعلام حریم شرکت برق منطقه‌‌ای یزد جهت اخذ استعلام برای اشخاص حقیقی و حقوقی بدون نیاز به مراجعه حضوری نیز از دیگر اقدامات انجام شده در دفتر حقوقی و رسیدگی به شکایات برق منطقه‌‌ای یزد است که زارع به آن اشاره کرد و افزود: راه اندازی این سامانه به استانداری یزد نیز اطلاع رسانی شده و ابلاغ آن از استانداری به سایر ادارات استان پیگیری شده است.

پاسخ به استعلامات حریم خطوط برق در کوتاه‌ترین زمان ممکن

مدیر دفتر حقوقی و رسیدگی به شکایات شرکت برق منطقه‌‌ای یزد در ادامه از پاسخ به استعلامات دستی و شبکه دولت در مورد حریم خطوط خبر داد و گفت: سعی شده در صورت نیاز به بازدید، ضمن تاکید به تکریم ارباب رجوع، بازدید با هماهنگی ارباب رجوع در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت گرفته و پاسخ استعلام به دقت تهیه شود.

وی پیگیری قضایی تجاوز و نقض حریم خطوط را از جمله اقدامات این دفتر برشمرد و تعامل و اعطای مهلت به مالکین با در نظرگیری اولویت اجرای قانون و حفظ حقوق دولت را مورد تاکید قرار داد.

تهیه مکاتبات مربوط به معضلات حقوقی صنعت برق و اعلام به دادگستری کل استان، جلسه با معاونین منابع انسانی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، پیگیری اخذ اعتبار و نقدینگی لازم جهت پرداخت محکوم به احکام قطعی دادگاه و اخذ پروانه ساختمانی پست‌های سریزد و ۶۶ ابرکوه نیز از دیگر اقداماتی است که مدیر دفتر حقوقی و رسیدگی به شکایات شرکت به آن‌ها اشاره کرد.

 

پیگیری مستندسازی ۱۴ اراضی شرکت در شش ماهه نخست سال ۹۹

زارع همچنین پیگیری پرونده‌های مستندسازی اراضی پست های۴۰۰ بافق، ۴۰۰ بهادران، ۲۳۰ ابرکوه، ۲۳۰ اسمالون، ۱۳۲بهاباد، ۶۶ ابرکوه، ۶۳ سریزد، ۱۳۲ دهشیر، ۶۳ مزرعه کلانتر، ۶۳ یزد مهر، ۶۳ چرخاب، ۶۳ اشنیز، ۴۰۰ یزد یک و انبار مرکزی را از دیگر اقدامات شش ماهه نخست سال ۹۹ بیان کرد و افزود: این مستندات در ستاد مستندسازی استانداری، وزارت نیرو، نهاد ریاست جمهوری و ادارات ذیربط استان در دست پیگیری هستند.

گفتنی است، در سال جاری ۱۸ فقره پرونده حقوقی، ۲۴ فقره پرونده کیفری و ۶۲ فقره پرونده اداری در جریان رسیدگی در دفتر حقوقی و رسیدگی به شکایات شرکت برق منطقه‌‌ای یزد است.