تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

نقش اثرگذار رسانه ملی در آموزش مدیریت مصرف برای عبور از پیک‌بار تابستان

نقش اثرگذار رسانه ملی در آموزش مدیریت مصرف برای عبور از پیک‌بار تابستان
مدیرعامل برق منطقه‌ای یزد در نشست صمیمی با مدیرکل صداوسیمای استان عنوان کرد/نقش اثرگذار رسانه ملی در آموزش مدیریت مصرف برای عبور از پیک‌بار تابستان

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد در نشست صمیمی با مدیرکل صدا و سیمای استان در مورد مباحث صرفه‌جویی و مدیریت مصرف، بحث و تبادل‌نظر کردند.

در این نشست محمدحسن صباغزادگان مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد اظهار داشت: اوج مصرف کشور در بازه زمانی اول تیرماه تا نیمه‌های مردادماه روی می­دهد؛ لزوم رعایت مدیریت مصرف و عزم جدی برای کاهش مصرف بیش‌ازپیش احساس می‌شود.

وی افزود: بحث تولید و مصرف در سطح ملی شکل می‌گیرد؛ چنانکه تولید استان یزد نیز به شبکه سراسری داده می‌شود و مصرف انرژی و میزان مورد نیاز را از شبکه دریافت می‌کنیم.

مهندس صباغزادگان با اشاره به رشد ۳ تا ۴ درصدی رشد مصرف در کشور، حداکثر مصرف استان یزد را تاکنون ۱۶۶۸ مگاوات بیان و تصریح کرد: بر اساس ابلاغ مدیریت شبکه ایران، سهم شرکت برق منطقه‌ای و توزیع نیروی توزیع استان برای کاهش مصرف روزانه ۴۰۰ مگاوات است.

وی با بیان این‌که مسئولان استان بر ایجاد صنایع و معادن جدید در راستای ایجاد اشتغال در استان تاکید دارند؛ ابراز داشت: با فراهم شدن زیرساخت مناسب و پایداری شبکه، شرایط مناسبی برای رونق تولید در سال جاری ایجاد شده است.

صباغزادگان برگزاری جلسات متعدد با مدیران عامل صنایع بزرگ در طی هفته‌های گذشته را، همسو و در راستای برنامه‌های مدیریت مصرف برق منطقه‌ای یزد دانست و گفت: با برنامه‌ریزی‌های مناسب و همکاری خوبی که از جانب این صنایع از ابتدای سال صورت گرفته است؛ خوشبختانه پایداری بسیار خوبی در شبکه برق استان به وجود آمده و اعمال مدیریت مصرف و برنامه ذخیره عملیاتی طبق برنامه انجام شده در استان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به این‌که اکنون تمام زندگی مردم وابسته برق شده است؛ از مدیرکل صداوسیمای استان خواست تا با توجه به اثرگذاری این رسانه ملی، برای روزهای باقی‌مانده از پیک مصرف تابستان یزد؛ تولید برنامه‌های رسانه ملی در راستای آموزش، همگرایی و فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف با قوت بیشتری ادامه یابد.

در این دیدار همچنین احمد پهلوانیان مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد ضمن ابراز رضایت از عملکرد صنعت برق استان، برای همکاری در زمینه‌ی تولید برنامه‌های آموزشی با موضوع مدیریت مصرف و صرفه‌جویی برق و انرژی در صدا و سیمای یزد اعلام آمادگی کرد.