تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

پاسخگویی مدیرعامل برق منطقه‌ای یزد به خبرنگاران پارلمانی

پاسخگویی مدیرعامل برق منطقه‌ای یزد به خبرنگاران پارلمانی
پاسخگویی مدیرعامل برق منطقه‌ای یزد به خبرنگاران پارلمانی

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد، در گردهمایی خبرنگاران پارلمانی که با حضور استاندار یزد، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران ارشد این استان در یزد برگزار شد، استان یزد را دارای پایدارترین شبکه‌های برق در کشور توصیف کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد، محمدحسن صباغزادگان مدیرعامل این شرکت در این نشست، در سخنانی با اشاره به صنعتی بودن استان، تاکید کرد: بالغ بر ۷۵ درصد انرژی الکتریکی استان یزد صرف تولیدات صنعتی و ۱۰ درصد از این انرژی به‌منظور مصارف کشاورزی استفاده می‌شود که در مجموع حدود ۸۵ درصد از کل انرژی الکتریکی استان، در راستای تولید استفاده می‌شود.

وی رشد ۲۰ درصدی مصرف انرژی الکتریکی در ۶ ماه نخست سال جاری در استان را نشانگر رشد صنعت و رونق تولید در این استان توصیف کرد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد ضمن تشریح جاذبه‌های فراوان جذب سرمایه‌گذاری خارجی در احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر در استان، به ۲ ویژگی مهمِ نیروگاه‌های استان اشاره کرد و ادامه داد: نخستین ویژگی، از میان ۲۵۰۰ مگاوات نیروگاه‌های بزرگ استان، ۳ نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احداث شده و ویژگی دوم نیز این است که به دلیل اقلیم خاص این استان و آفتابی بودن بیش از ۳۰۰ روز در سال، بیشترین نیروگاه خورشیدی در استان یزد احداث شده است.

این مقام مسئول، این مسئله را زمینه‌ساز استقبال سرمایه‌گذاران به‌منظور احداث نیروگاه خورشیدی دانست و گفت: در نتیجه این استقبال چشمگیر، بیشترین حجم نیروگاه خورشیدی در استان یزد وجود دارد و هم‌اکنون ۲۷ متقاضی احداث نیروگاه خورشیدی داریم که ۷ نیروگاه خورشیدی با مجموع قدرت ۵/۵۸ مگاوات به بهره‌برداری رسیده و امیدواریم همه تقاضاها تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برسند.

برنامه‌ها و میزان اهتمام مسئولین استان به احداث نیروگاه‌های خورشیدی، نحوه حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و همچنین جایگزینی سرمایه‌گذاری در احداث نیروگاه‌های خورشیدی به جای سرمایه‌گذاری‌های معدنی برای حفظ محیط زیست؛ از دیگر سوالات خبرنگاران در این نشست در مورد صنعت برق بود که توسط مسئولین پاسخ داده شد.