تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

اخبار کوتاه پایگاه شهید سامعی

اخبار کوتاه پایگاه شهید سامعی
اخبار کوتاه پایگاه شهید سامعی

برگزاری کارگاه آموزش سواد رسانه‌ای در شرکت

به همت پایگاه مقاومت بسیج اداری شهید سامعی شرکت برق منطقه‌ای یزد جلسه‌ی آموزش سواد رسانه‌ای در محل سالن کنفرانس طبقه همکف شرکت برگزار شد.

مدرس این کارگاه با اشاره به این‌که هدف سواد رسانه‌ای تنظیم یک رابطه منطقی مبتنی بر هزینه- فایده است، افزود: اصلی‌ترین هدف سواد رسانه‌ای این است که یک نوع استفاده مبتنی بر آگاهی و فایده از سپهر اطلاعاتی اطراف داشته باشیم.

وی با بیان این‌که در موضوع سواد رسانه به‌دور از هر نوع تعصب و تک‌بعدی نگری، باید بدانیم الزاما رسانه‌ها صادق نیستند و این صادق نبودن به معنای دروغ‌گو بودن نیست، تصریح کرد: برای درک این مفهوم لازم است شیوه‌ها و شگردهای رسانه در جهت انتقال پیام را بدانیم.

برچسب زدن، تلطیف و تنویر، شایعه، کلی‌گویی، حذف و سانسور و مغالطه برخی از شیوه‌ها و شگردهای رسانه در جهت انتقال پیام بود که در این کارگاه به آن اشاره شد.

 

برگزاری نشست حلقه طیبه صالحین با موضوع انتخابات

در این نشست که به میزبانی محمد آخوندی عضو پایگاه شهید سامعی برگزار شد؛ حجت‌الاسلام قاسم اردکانی به بیان نکاتی در مورد انتخابات پیش رو پرداخت.

وی با بیان این‌که شرکت در انتخابات یک تکلیف شرعی و نمایانگر حمایت ملی از ساختار مردم‌سالاری در جمهوری اسلامی است، گفت: ما در انتخاب نماینده باید به وظیفه عقلی و شرعی خود عمل کنیم حتی اگر در مورد هیچ‌یک از نامزدها به اجماع نرسیدیم حضور در انتخابات به‌نوبه خود یک اقدام دشمن‌شکن و مایوس کننده برای دشمنان خواهد بود.

وی با اشاره به این‌که انتخاب یک نامزد اصلح یک امر عقلی و تحقیقی است، پس مردم نباید در جو بازی‌های رسانه و دعواهای صوری و بعضا هوچیگری‌ها قرار بگیرند، افزود: زیرا برخی از جریان‌های سیاسی برای منافع خود، به دنبال کانالیزه کردن افکار عمومی هستند که این گره‌ای از مشکلات مردم باز نمی‌کند.

در ابتدای جلسه، زیارت عاشورا توسط سیدعلی امام قرائت شد.

بازدید بسیجیان شرکت از معدن سنگ‌آهن چادرملو

جمعی از کارکنان شرکت برق منطقه‌ای یزد به میزبانی پایگاه مقاومت بسیج اداری شهید سامعی این شرکت، از معدن سنگ‌آهن چادرملو بازدید کردند.

در این بازدید همکاران با نحوه استخراج و همچنین عملکرد ماشین‌آلات استخراج، تولید و انباشت کنسانتره سنگ‌آهن آشنا شدند.

بازدید از جاذبه‌های تاریخی کاروانسرای روستای خرانق و منارجنبان و حضور در جشنواره زردک از دیگر برنامه‌های این سفر یک‌روزه بود.

حضور بسیجیان پایگاه در رزمایش هفته بسیج

به مناسبت تقارن با هفته بسیج و به مناسبت گرامیداشت چهل‌سالگی بسیج مستضعفین، رزمایشی با حضور پاسداران سپاه انقلاب اسلامی، گردان‌ها و بسیجیان پایگاه‌های مقاومت بسیج محلات، ادارات، اصناف و … ازجمله جمعی از بسیجیان پایگاه مقاومت بسیج اداری شهید سامعی شرکت برق منطقه‌ای یزد در میدان امیرچخماق یزد برگزار شد.