تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

دعوت از یزدیها برای مشارکت در حرکت جهانی ساعت زمین

دعوت از یزدیها برای مشارکت در حرکت جهانی ساعت زمین
مدیر عامل برق منطقه‌ای يزد از مردم برای مشارکت در حرکت جهانی ساعت زمین دعوت کرد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد با دعوت از مردم استان یزد، برای مشارکت درحرکت جهانی ساعت زمین که در روز شنبه ۸ فروردین‌ماه برگزار می‌شود درخواست کرد تا در اقدامی نمادین با خاموش کردن شماری ازروشنایی‌ها و وسایل الکتریکی به مدت یک ساعت، از بهینه‌سازی مصرف انرژی و حفظ محیط‌زیست حمایت کنند.

صباغ زادگان درباره تاریخچه این حرکت عنوان کرد: «طرح ساعت»زمین توسط صندوق جهانی طبیعت (World Wide Fund for Nature)‏به‌صورت سالانه در آخرین شنبه ماه مارس (هشتم فرودین)، باهدف و آرمان، آگاهی بخشی درباره تغییرات آب و هوایی و نیاز به مصرف محتاطانه انرژی در جهان برگزار می‌شود.

وی افزود: روز شنبه ۸ فروردین‌ماه از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰شماری از روشنایی شهری در نقاط مختلف کشور به نشانه همبستگی با این حرکت جهانی خاموش می‌شود.

محمدحسن صباغ زادگان، هدف اصلی از این اقدام را تغییر عادت‌های روزمره در مصرف انرژی بیان داشت و گفت: خاموش کردن شماری از لامپ‌ها٬ اهمیت برق را یادآوری می‌کند و از آنجاکه موضوع انرژی به‌عنوان یکی از عوامل تغییر اقلیم در جهان مطرح است٬این اقدام نمادین کمک می‌کند که با همکاری یکدیگر، تحولی در مصرف انرژی واستفاده بهینه از آن ایجاد کنیم.

وی بابیان اینکه یک جنبه مهم بهره‌وری انرژی حفظ محیط‌زیست است، گفت: صرفه‌جویی در مصرف انرژی موجب حفظ محیط‌زیست می‌شود که یک اولویت ملی وجهانی است.

وی یادآور شد: افزایش بهره‌وری انرژی، میزان ارزش‌افزوده را ارتقا داده و به اقتصاد کشور کمک می‌کند.

نظرها

هیچ نظری موجود نیست

نظر خود را بنویسید



نام:


دیدگاه شما: