تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

گزارش عملکرد دفتر حراست و امور محرمانه برق منطقه‌‌ای یزد در شش ماهه اول ۹۹

گزارش عملکرد دفتر حراست و امور محرمانه برق منطقه‌‌ای یزد در شش ماهه اول ۹۹
گزارش عملکرد دفتر حراست و امور محرمانه برق منطقه‌‌ای یزد در شش ماهه اول 99

مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت برق منطقه‌‌ای یزد با بیان اینکه رویکرد اصلی این دفتر در حفاظت از تاسیسات و سرمایه‌های انسانی شرکت، پیش‌بینی مخاطرات و انجام اقدامات پیشگیرانه می‌باشد، عملکرد شش ماهه اول سال ۱۳۹۹ این دفتر را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد، سیدجلال حسینی، حوزه کاری دفتر حراست را شامل بخش‌های حفاظت فیزیکی، حفاظت سایبری، حفاظت پرسنلی و حفاظت اسناد دانست.

استفاده از ۲۳۰ دوربین حفاظتی برای حفاظت و حراست از تجهیزات و تاسیسات شرکت

وی با اشاره به اینکه تامین امنیت اماکن و تاسیسات و حفظ اموال شرکت از اولویت‌های گروه حفاظت فیزیکی است، بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌های پرسنل نوبت کار، ویرایش و تدوین روش‌های اجرایی و دستورالعمل‌های مورد نیاز گروه حفاظت فیزیکی، بازدید و سرکشی از مراکز خرید و فروش ضایعات و آگاه‌‌سازی این مراکز از تجهیزات و تاسیسات این شرکت و همچنین ارتقاء آمادگی جسمانی و مهارت‌های دفاع شخصی، از اقدامات گروه حفاظت فیزیکی دفتر حراست و امور محرمانه شرکت است.

وی ادامه داد: همچنین ساماندهی سخت‌افزار و نرم افزار کنترل تردد خودرو‌ها، تشکیل جلسات تعامل و توجیهی با پاسگاه‌ها و کلانتری‌های محدوده‌ی پست‌ها و خطوط انتقال، بازدید از خطوط با همکاری پایگاه شهید سامعی و برگزاری جلسات کارگروه فیزیکی شورای صنعت آب و برق استان از دیگر اقدامات این گروه است.

حسینی نگهداری و بهره‌برداری از سیستم نظارت تصویری اماکن با بیش از ۲۳۰ دوربین که در نقاط مختلفی از اماکن و پست‌های برق شرکت نصب شده است را اقدام مهمی در جهت حفاظت و حراست از اموال شرکت برشمرد.

تامین امنیت شبکه‌های صنعتی و اداری شرکت، از مهم ترین اهداف گروه حفاظت سایبری

مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت در ادامه، نظارت و پیگیری پروژه‌های امنیتی در شبکه اداری و صنعتی را از دیگر اقدامات واحد تحت امر خود دانست و تصریح کرد: کلیه پروژه‌های مرتبط با فناوری اطلاعات که در سطح شرکت در حال اجرا هستند، از دیدگاه امنیتی مورد بررسی قرار می‌گیرند تا نکات امنیتی مربوط به این پروژه‌ها رعایت شوند و سیاست‌های امنیتی شبکه حفظ شوند و در این راستا در مورد صلاحیت شرکت‌های طرف قرارداد استعلام‌های لازم برگزار می‌شود.

وی امنیت شبکه صنعتی و شبکه اداری را از مهم‌ترین اهداف دفتر حراست و امور محرمانه شرکت دانست و افزود: به دلیل حساسیت امنیت شبکه رایانه‌ای شرکت، اقداماتی از جمله بررسی و تحلیل گزارش‌های آنتی ویروس و فایروال‌ها، نظارت بر فرایند‌های دورکاری و اعطای مجوز دسترسی و انتخاب نرم افزار مناسب برای ویدیو کنفرانس اجرا می‌شود.

حسینی در ادامه نگهداری و توسعه شبکه ایزوله دفتر حراست و امور محرمانه، شرکت در جلسات کارگروه حراست IT استان و کمیته امنیت و کارگروه مدیریت نرم افزار، دبیرخانه کمیته امنیت اطلاعات، برگزاری جلسات و پیگیری اجرای مصوبات، همکاری با مرکز افتا (امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات) استان یزد و عضویت در کمیته راهبری دفتر مرکزی حراست توانیر را از اقدامات واحد حفاظت فناوری اطلاعات در شش ماهه نخست سال عنوان کرد.

بازدید اماکن و تاسیسات، همکاری در امور دوربین و  GPS، رفع نواقص شبکه داخلی و نصب نرم‌افزار‌های لازم نیز از دیگر اقدامات دفتر حراست و امور محرمانه شرکت برق منطقه‌‌ای یزد است.

تبادل ۵۲۸ فقره نامه دارای رده طبقه بندی با مراجع ذیصلاح درون و برون استانی از طرق مختلف و ارسال ۱۱۳ فقره نامه به واحد‌های مختلف شرکت نیز از جمله اقدامات دفتر حراست و امور محرمانه شرکت در شش ماهه نخست سال ۹۹ است.

تهیه جزوه آموزشی وظایف نگهبانان و ارائه به حراست کل استان برای بهره‌برداری لازم نیز از دیگر اقداماتی است که سید جلال حسینی آن را از عملکرد شش ماهه نخست دفتر حراست و امور محرمانه شرکت برق منطقه‌‌ای یزد دانست.

صیانت و مراقبت از سرمایه‌های انسانی شرکت، مهم‌ترین وظیفه گروه حفاظت پرسنلی

سیدجلال حسینی همچنین انجام بازدید‌های شبانه‌روزی از اماکن، تاسیسات و پروژه‌های در دست احداث، صدور ۹۰ کارت شناسایی برای پرسنل پیمانکار و حجمی شرکت، برگزاری دوره آموزشی تخلیه تلفنی به صورت غیرحضوری برای همه همکاران در سیستم مکاتبات اداری و بررسی قرارداد‌های منعقد شده و صورت وضعیت پیمانکاران شرکت برق منطقه‌‌ای یزد را از اقدامات گروه حفاظت پرسنلی در شش ماهه نخست سال ۹۹ عنوان کرد.

وی ضمن اشاره به تعامل و همکاری با حراست کل استان و حراست توانیر برای شرکت فعال در کارگروه‌های مربوطه، تصریح کرد: برخی از مشاغل در سازمان به استعلام از مراجع ذیربط نیاز دارند که این امر توسط دفتر حراست و امور محرمانه شرکت برق منطقه‌‌ای یزد انجام می‌شود و در صورت تایید مراجع ذیربط، انتصاب انجام خواهد شد.