تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

برقداری مجدد ترانسفورماتور۴۰۰ کیلوولت پست نخلستان پس از تعمیرات

برقداری مجدد ترانسفورماتور۴۰۰ کیلوولت پست نخلستان پس از تعمیرات
مدیر دفتر فنی انتقال شرکت برق منطقه‌ای یزد از برقدار شدن ترانسفورماتور ۴۰۰ کیلوولت آسیب دیده پست نخلستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد، سیف‌الله افضلیان‌تبار با اشاره به بروز اتصال کوتاه در این پست افزود: ترانسفورماتور ۲۰۰ مگاولت آمپر با عملکرد رله‌های حفاظتی در اواخر سال ۹۸ از مدار خارج شد که بلافاصله با حضور نیرو‌های بهره‌بردار و تعمیرات در محل پست نخلستان و با توجه به کارشناسی‌های اولیه، وجود عیب و آسیب داخلی در ترانسفورماتور مذکور تشخیص داده شد.

وی ادامه داد: پس از بازدید و تایید آسیب داخلی توسط شرکت‌های متخصص تعمیر ترانسفورماتور، اصلاح و تعویض مواد عایقی داخل ترانسفورماتور در دستور کار قرار گرفت و با برگزاری مناقصه، پیمانکار پروژه تعمیر ترانسفورماتور انتخاب شد.

مدیر دفتر فنی انتقال شرکت برق منطقه‌‌ای یزد افزود: در شرایط خاص ناشی از بیماری کرونا و با وجود تمامی دشواری‌های پیش رو از جمله تحریم  به دلیل نیاز به تامین تجهیزات آسیب دیده، عملیات اجرائی تعمیر ترانسفورماتور مذکور در کمتر از یک ماه با تلاش و تعامل کلیه واحدهایی مرتبط انجام شد.و در تاریخ سی ام دی ماه سال جاری، برقدار و بارگیری شده و در حال حاضر تحت پایش است.

گفتنی است، ترانسفورماتور مذکور برای اولین بار در شبکه استان با انجام تست ولتاژ القایی و اندازه گیری تخلیه جزیی در محل  وارد مدار و بارگیری شد.