تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

عملکرد دفتر حراست و امور محرمانه برق منطقه‌‌ای یزد در سال ۹۹

عملکرد دفتر حراست و امور محرمانه برق منطقه‌‌ای یزد در سال ۹۹
مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت برق منطقه‌ای یزد، عملکرد واحد تحت امر خود را در سال ۹۹ بیان کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد، سید جلال حسینی با اشاره به اینکه تعامل با جامعه و آگاه نمودن ارزش تاسیسات و لزوم حفظ و حراست از آن‌ها، همواره مورد توجه بوده است، استفاده از پتانسیل مردمی برای حفاظت از تاسیسات و خطوط انتقال، انجام رزمایش‌های حفاظت از تاسیسات در پست شهید سامعی، تب سنجی و اعمال کنترل‌های لازم در مورد رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراجعین شرکت را از جمله اقدامات انجام شده در سال ۹۹ برشمرد.

حسینی رهبری استراتژیک را یکی دیگر از محور‌های فعالیت دفتر حراست و امور محرمانه شرکت برشمرد و تصریح کرد: این دفتر، ضمن برگزاری جلسات حضوری با کلیه پاسگاه‌های نیروی انتظامی استان در سال ۹۹، موجب بهبود شاخص حفظ و حراست از تاسیسات صنعت برق شده و همچنین با ارسال گزارشات متعدد به مقامات استانی تلاش نموده است تا از ظرفیت مدیریت استان، برای کمک به حفاظت از تاسیسات برق به بهترین نحو استفاده کند.

وی ادامه داد: همکاری با معاونت برنامه ریزی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد برای پیاده سازی نظام نامه امنیت سایبری و پیگیری تشکیل کمیته امنیت سایبری شرکت، تشکیل تیم CERT و تدوین شرح وظایف مربوطه نیز از دیگر افدامات این حوزه بوده است.

حسینی همچنین اسکن شبکه اداری شرکت از داخل و خارج را یکی از اقدامات انجام شده در این راستا دانست و افزود: این امر به منظور شناسایی هرگونه آسیب پذیری صورت گرفته و مانور ارزیابی آسیب پذیری شبکه اداری شرکت نیز انجام شده است.

مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت برق منطقه‌‌ای یزد، محور منابع انسانی و سرمایه انسانی را یکی دیگر از محور‌های فعالیت یک ساله واحد تحت امر خود برشمرد و افزود: تهیه شناسنامه محیطی حفاظت پرسنلی، برگزاری دوره آموزشی متصدیان مشاغل حساس، پشتیبانی سامانه مدیریت دسترسی اینترنت شرکت و برگزاری دوره‌های آموزشی حفاظت گفتار و راز داری، اخلاق حراستی، تخلیه تلفنی، نظارت بر طرح‌ها و پروژه‌های کلان و مدیریت بحران در این حوزه صورت گرفته است.

همچنین نظام مند نمودن اعطای درجه سردوشی به نگهبانان و ابلاغ به کلیه نگهبانان و نظارت بر اجرای آن، برنامه ریزی و اقدام برای افزایش تعلق خاطر به سازمان، افزایش انگیزه کاری پرسنل نوبت کار، ارتقاء بیمه تکمیلی پرسنل پیمانکار و برگزاری جلسات مسئولین حفاظت فیزیکی با نگهبانان شرکت نیز از دیگر اقدامات انجام شده در رابطه با محور منابع انسانی و سرمایه انسانی است.

مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت برق منطقه‌‌ای یزد، شراکت‌ها و منابع را یکی از محور‌های مورد توجه در اجرای فعالیت‌های این دفتر دانست و خاطرنشان کرد: در این راستا ضمن همکاری و ارتباط موثر با حراست کل استان و عضویت در کارگروه‌های مختلف، در کارگروه‌های تشکیل شده توسط شورای هماهنگی حراست‌های صنعت آب و برق استان یزد شرکت کرده‌‌ایم و در حیطه وظایف تعیین شده با مراکز برون سازمان از جمله مرکز افتا استان، حراست کل استان و حراست توانیر نیز همکاری و تعامل داشته ایم.

حسینی در تشریح فعالیت‌های انجام شده در رابطه با محور روش‌ها و فرایند‌ها خاطرنشان کرد: پیشنهاد اصلاح موارد مربوط به فراخوان سمت‌های پیشنهادی، تهیه بانک کامل و جامع اطلاعات نامه‌های محرمانه ارجاع شده به واحد‌های مختلف شرکت، نظارت بر فرایند‌های دورکاری و اعطای مجوز دسترسی و انتخاب نرم افزار مناسب برای برگزاری ویدیو کنفرانس، بخشی از اقدامات این حوزه در سال گذشته بوده اند.

سید جلال حسینی با اشاره به محور آینده پژوهی خاطرنشان کرد: تهیه و استفاده از نرم افزار کنترل و پایش بازدید خطوط، فعال نمودن نیرو‌های بومی برای بازدید خطوط و استقرار سیستم حافظ نگهبان در مقر‌های نگهبانی در راستای اجرای این محور در شرکت برق منطقه‌‌ای یزد انجام شده است.