تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

رفع عیب بیش از ۷۰۰ مورد ازاشکالات ایستگاهی باقیمانده در پست های انتقال و فوق توزیع برق منطقه‌ای یزد

رفع عیب بیش از ۷۰۰ مورد ازاشکالات ایستگاهی باقیمانده در پست های انتقال و فوق توزیع برق منطقه‌ای یزد
طی 6 ماهه اول سال 1400 انجام شد: رفع عیب بیش از 700 مورد ازاشکالات ایستگاهی باقیمانده در پست های انتقال و فوق توزیع برق منطقه‌ای یزد

کارشناس دفتر فنی انتقال شرکت برق منطقه ای یزد از رفع عیب بیش از ۷۰۰ مورد از اشکالات ایستگاهی پست های انتقال و فوق توزیع با اولویت های اضطراری، بالا و متوسط و انجام سرویس دوره ای ایستگاه ها و ثبت در نرم افزار pm خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای یزد، محمدحسن فرهمند نیا ضمن اعلام خبر فوق افزود: این امر نقش بسیار مهم و حیاتی در حفظ پایداری و قابلیت شبکه به خصوص در زمان پیک بار ۱۴۰۰ داشته است.

وی با بیان اینکه رفع اشکالات ایستگاهی پست های انتقال و فوق توزیع، از جمله مهم ترین عوامل موثر در پایداری، حفظ و استمرار شبکه برق استان یزد است، تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون با همت و تلاش مجموعه همکاران دفتر فنی انتقال و پیمانکاران مربوطه، تمامی اشکالات ایستگاهی باقیمانده که موجب ایجاد وقفه و یا تاخیر در بهره برداری شبکه پهناور برق استان شده بود، مورد بررسی و نظارت دقیق قرار گرفت و نسبت به رفع آن ها با توجه به اولویت تعیین شده، اقدام شد.

فرهمند نیا ضمن اشاره به اینکه ۹۲ درصد از اشکالات ثبت شده در نرم افزار pm، رفع عیب شده و تنها ۸ درصد از اشکالات ایستگاهی باقیمانده است افزود: افزایش دمای هوا و شروع زودهنگام پیک بار در سال‌جاری ، احتمال خاموشی به واسطه حضور پیمانکار و بروز خطای احتمالی در برخی پست های انتقال، برخی از محدودیت های ایجاد شده جهت رفع تمامی عیوب و اشکالات ایستگاهی برنامه‌ریزی شده در زمان پیک‌بار است.

وی ادامه داد: همچنین عدم صدور مجوز توسط دیسپاچینگ ملی، لزوم حفظ آمادگی بیشتر و پایداری شبکه برق استان نیز برخی دیگر از این محدودیت ها می‌باشد.

کارشناس دفتر فنی انتقال همچنین تعداد اشکالات ایستگاهی ثبت شده در نرم افزار pm در ۶ ماهه نخست سال جاری را ۶۵۰ مورد عنوان کرد و افزود: بر اساس اولویت بندی انجام شده بالای ۹۴ درصد اشکالات در بازه زمانی تعریف شده مرتفع شده اند.

وی ضمن تشریح نحوه پایش، بررسی و تحلیل اشکالات ایستگاهی پست های انتقال و فوق توزیع،  با اشاره به همکاری موثر همکاران امور انتقال، امور دیسپاچینگ ومخابرات، پیمانکاران و دفتر فنی انتقال، نظارت دقیق و موثر بر رفع تمامی اشکالات ایستگاهی به ویژه اشکالات با اولویت اضطراری و بالا که تاثیر عمده ای بر حفظ و استمرار پایداری شبکه دارند را از مهم ترین دغدغه های دفتر فنی انتقال برشمرد.