تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

ترویج فرهنگ کتابخوانی در برق منطقه‌ای یزد با استفاده از نظرات فعالان این حوزه

ترویج فرهنگ کتابخوانی در برق منطقه‌ای یزد با استفاده از نظرات فعالان این حوزه
نشست هم اندیشی اعضای کارگروه کتابخوانی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد به منظور بررسی راهکار‌های ترغیب همکاران این شرکت به کتابخوانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد این نشست با حضور مجید دهقان مدیر دفتر روابط عمومی شرکت، مرضیه مصطفوی پور مروج کتابخوانی در استان یزد و سایر اعضای این کارگروه برگزار شد.

مدیر دفتر روابط عمومی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد در ابتدای این نشست خواندن کتاب را موضوعی برشمرد که نیازمند شور و اشتیاق قلبی افراد است و ادامه داد: برای تقویت این شور و علاقه و ترویج فرهنگ کتاب خوانی از پتانسیل، نظرات و پیشنهاد‌های افراد استقبال و استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: اعضای کارگروه کتابخوانی از میان نفرات برتر مسابقات کتابخوانی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد در سال‌های گذشته انتخاب شده‌‌اند و برای اثرگذاری و ترویج فرهنگ کتابخوانی از پتانسیل این افراد استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر جامعه هدف شرکت برق منطقه‌‌ای یزد حدود ۸۰۰ نفر از کارکنان رسمی، پیمانی، حجمی و بازنشستگان را شامل می‌شود ابراز امیدواری کرد که در گام نخست فرهنگ کتابخوانی در سطح این جامعه ۸۰۰ نفره و در گام‌های بعدی با استفاده از پتانسیل شوراهای انسجام‌بخشی، در سطح صنعت آب و برق استان گسترش یابد.

مرضیه مصطفوی پور مروج برتر کتابخوانی در استان نیز در ادامه شیوع بیماری کرونا را فرصتی ارزشمند برای مطالعه کتاب عنوان کرد و افزود: خوشبختانه مردم ما به کتاب خواندن علاقه دارند اما عدم اطلاع از نحوه مطالعه کتاب بعضا باعث سردرگمی آن‌ها می‌شود.

وی بازی و سرگرمی با کتاب را روشی جذاب برای ترغیب کودکان و نوجوانان عنوان کرد و افزود: این روش مورد استقبال خوبی قرار گرفت و باعث شد تا مطالعه آسان و صمیمیت با کتاب، به مبنایی برای ترغیب مردم به کتابخوانی تبدیل شود.

مصطفوی پور ادامه داد: کودکان و نوجوانان باید به شیوه‌های خاص مانند برگزاری مسابقه و سرگرمی‌های حضوری به کتابخوانی جذب شوند و نه از طریق اجبار و اصرار؛ چرا که اجبار و اصرار در اکثر مواقع نتیجه عکس خواهد داد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: همسران همکاران نیز می‌توانند در زمان‌هایی که برای کتابخوانی در نظر گرفته‌‌اند، به مطالعه کتاب‌هایی بپردازند که به آن‌ها علاقه دارند.

در ادامه این نشست نیز سایر اعضا ضمن بیان نظرات و پیشنهاد‌هایی در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی، از تجربیات خود در زمینه مطالعه جذاب و آسان کتاب سخن گفتند.

برگزاری دومین دوره از مسابقات معرفی کتاب در یک ماه آینده؛ بین همکاران و خانواده‌های آنها، از مصوبات این جلسه بود.