تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

عملکرد دقیق امور مالی و ذیحسابی برق منطقه‌ای یزد جهت پیشبرد بدون اختلال امور صنعت برق

عملکرد دقیق امور مالی و ذیحسابی برق منطقه‌ای یزد جهت پیشبرد بدون اختلال امور صنعت برق
عملکرد دقیق امور مالی و ذیحسابی برق منطقه‌ای یزد جهت پیشبرد بدون اختلال امور صنعت برق

مدیر امور مالی و ذیحسابی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد، به مناسبت فرارسیدن روز جهانی حسابدار، ضمن تشریح حوزه‌های کاری واحد تحت امر خود، عملکرد یک ساله این واحد را بیان کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد، سید علی اکبر امامی با بیان اینکه در تمامی شرکت‌ها و سازمان‌ها، کلیه فرایند‌ها به مباحث مالی منجر می‌شوند خاطرنشان کرد: امور مالی و ذیحسابی در نقش یک واحد پشتیبان است که با عملکرد بهینه و تعامل مناسب کارکنان، در جهت رفع نیاز‌های شرکت تلاش کرده و در صورت پیش آمدن هرگونه خلل در هریک از امور این واحد، در کار اجرایی شرکت اختلال ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: در این راستا با عملکرد بهینه همکاران امور مالی و ذیحسابی، این واحد توانسته است صورت وضعیت‌های شرکت های طرف قرارداد را با چابکی بیشتری رسیدگی و پرداخت کند.

وی همچنین اداره حسابداری قرارداد‌ها، اداره حسابداری پرداخت حقوق و دستمزد، اداره حسابداری مدیریت اداره حسابداری تاسیسات و اداره حسابداری بودجه و نظارت را از زیرمجموعه‌های امور مالی و ذیحسابی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد عنوان کرد و افزود: خوشبختانه با عملکرد صحیح همکاران شرکت، تعامل این ادارات با یکدیگر حفظ شده و کلیه ایرادات احتمالی، پیش از ایجاد مشکل برطرف شده‌اند.

امامی در تشریح عملکرد اداره حسابداری قرارداد‌ها خاطرنشان کرد: این اداره مسئولیت پرداخت صورت وضعیت قرارداد‌های پیمانکاری شرکت را بر عهده داشته و اخذ و آزادسازی سپرده‌ها، اخذ، نگهداری و ابطال ضمانت‌نامه‌ها، پرداخت به شرکت‌های تولید پراکنده، پاسخگویی به مکاتبات سازمان تامین اجتماعی و امور مالیاتی و ارسال معاملات فصلی را اجرا می‌کند.

وی تصریح کرد: تامین اعتبار سال جاری سرمایه‌‌ای و کنترل اعتبارات، تهیه گزارش هیئت مدیره در پایان سال ، ارائه گزارش‌های بودجه‌‌ای شرکت برق منطقه‌‌ای یزد، دریافت و پاسخ به تاییدیه حسابرسی شرکت‌های طرف قرارداد، تطبیق حساب شرکت با شرکت‌های طرف معاملات و توانیر، درج اطلاعات در سامانه‌های دولتی سماد و سناما و بستن حساب‌های شرکت در پایان سال نیز از جمله عملکرد‌های اداره بودجه و نظارت مالی این واحد است.

مدیر امور مالی و ذیحسابی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد همچنین در تشریح اقدامات اداره حسابداری پرداخت، این اداره را مسئول محاسبه و پرداخت حقوق و دستمزد در شرکت برق منطقه‌‌ای یزد برشمرد و افزود: ارسال ماهیانه لیست بیمه کارکنان به سازمان تامین اجتماعی، ارسال لیست مالیات کارکنان، انجام پرداخت‌های خرید کارپردازی، تهیه گزارش‌های کنترلی حقوق و دستمزد و درج اطلاعات حقوق و دستمزد کارکنان در سامانه کارمند ایران نیز بخشی دیگر از اقدامات اداره حسابداری پرداخت است که در عین سرعت بالا، از دقت بالایی نیز برخوردار است.

وی ادامه داد: اداره حسابداری و مدیریت نیز ضمن تهیه صورت‌های مالی سالیانه، پاسخگویی به حسابرسان شرکت، ارائه اظهار نامه‌های مالیاتی سالیانه، ارائه اظهارنامه‌های ارزش افزوده به صورت سه ماه یکبار و تهیه و ارسال معاملات فصلی خرید و فروش را بر عهده دارد.

همچنین اداره حسابداری تاسیسات نیز یکی دیگر از واحد‌های زیرمجموعه امور مالی و ذیحسابی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد بود که امامی به آن اشاره کرد و افزود: این واحد وظیفه نگهداری، کنترل و نظارت بر اموال و دارایی‌های به ثبت رسیده شرکت برق منطقه‌ای یزد را بر عهده دارد. همچنین اموال برچسب گذاری شده این شرکت بالغ بر ۱۵ هزار قلم است که هر ساله اموال گردانی و کنترل می‌شوند و ارزش دارایی های ثابت تجدید ارزیابی شده بالغ بر ۳۷ هزار میلیارد ریال است.

گفتنی است رعایت اصول کلیه فرایند‌های مالی، بازبینی عملکرد، برنامه‌ریزی مالی برای سال آینده و اجرای حسابرسی با حضور تیم حسابرس نیز از جمله اقدامات امور مالی و ذیحسابی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد است که در پایان هر سال انجام می‌شود.