تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

ارزیابی بلوغ مدیریت پروژه و سبد پروژه ها در شرکت برق منطقه‌ای یزد

ارزیابی بلوغ مدیریت پروژه و سبد پروژه ها در شرکت برق منطقه‌ای یزد
بلوغ مدیریت پروژه و سبد پروژه ها در شرکت برق منطقه‌ای یزد در سه مرحله ارزیابی شد.

کارشناس مسئول ارزیابی پیمانکاران و کنترل پروژه اولین مرحله اجرای این ارزیابی در شرکت برق منطقه‌ای یزد را «تور آشنایی»، باهدف آشنایی سازمان با ضرورت، اهداف و فرآیند ارزیابی و همچنین شناخت سازمان توسط ارزیابان برای بهینه‌سازی فرآیند ارزیابی و تبادل دانش مدیریت پروژه در روزهای ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت امسال عنوان کرد.

محمود دهقان همچنین دومین مرحله را فرآیند ارزیابی در سه روز متوالی ۲۵ الی ۲۷خردادماه ۹۴ با برگزاری جلسات متعدد با مدیرعامل، معاونان شرکت برق منطقه‌ای و بازدید از پروژه افزایش ظرفیت پست مهریز و بررسی نظام مدیریت پروژه از سه وجه مفاهیم، فرآیندها و مستندات بیان کرد و ارائه گزارش پایانی پس از بررسی و تحلیل چک لیست‌ها و مستندات به مدیر عامل این شرکت را مرحله پایانی دانست.

وی بابیان این‌که یکی از حوزه‌های مهم در مدیریت پروژه «مدل بلوغ» است که نشانگر میزان توانمندی یک سازمان در پیاده‌سازی مفاهیم مدیریت پروژه، طرح و پورتفولیو است، تشریح کرد: مدل بلوغ موفقیت عملیات، طرح‌ها و پروژه‌های یک سازمان را انعکاس می‌دهد و در واقع، برای اندازه‌گیری این توانمندی‌ها، فرآیندها، سیستم‌ها و ساختارها از مدل‌های بلوغ مدیریت پروژه استفاده می‌شود.

وی اصلی‌ترین خروجی حاصل از ارزیابی درجه بلوغ و تعالی نظام مدیریت پروژه در سازمان، برنامه‌ریزی برای بهبود آن با هدف ایجاد مزیت رقابتی در بازار دانست.

وی ادامه داد: بیش از ۱۸۰ نقطه قابل‌بهبود در ابعاد مفهومی، فرآیندی و اسنادی پروژه شناسایی، بیش از ۱۰۰ راهکار بهبود برای افزایش سطح بلوغ مدیریت پروژه شرکت پیشنهادشده است و راهکارهای بهبود در ۵ دسته‌ تقسیم شد که با توجه به اصل پارتو، راهکار استقرار نظام مدیریت پروژه در ۴ فاز و ۸ حوزه اصلی که نقاط قابل بهبود را پوشش می دهد، بر اساس اولویت‌ها پیشنهاد می‌شود.

نظرها

هیچ نظری موجود نیست

نظر خود را بنویسید



نام:


دیدگاه شما: