تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

بهره‌برداری از پست ۶۳/۲۰ کیلوولت میبد با حضور وزیر نیرو

بهره‌برداری از پست ۶۳/۲۰ کیلوولت میبد با حضور وزیر نیرو
با حضور وزیر نیرو، پست 63/20 كيلوولت شهرستان ميبد با سرمایه‌گذاری بالغ‌بر 72 میلیارد ريال به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد، در پنجمین روز از هفته دولت، با حضور «حمید چیت‌چیان» وزیر نیرو پست ۶۳/۲۰ کیلوولت میبد بااعتباری بالغ‌بر ۷۲ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

photo_2015-08-29_08-39-47__1440828185985

در آیین بهره‌برداری از این طرح وزیر نیرو با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان بزرگوار رجایی و باهنر این دو شهید والامقام را الگو و سرمشق خدمتگزاری به مردم دانست و اظهار داشت: شایسته است همه دولتمردان رفتار و کردارشان را با این دو شهید بزرگوار تطبیق دهند.

چیت‌چیان با اشاره به این‌که پروژه بهره‌برداری پست ۶۳/۲۰ کیلوولت میبد در جهت جلوگیری از کاهش و افت ولتاژ و ارتقا کیفیت برق مردم تأثیرگذار است، با اشاره به ظرفیت و پتانسیل بالای استان یزد در صنعت برق خاطرنشان کرد: استان یزد ازلحاظ ساختار صنعت برق، میزان تولید و خطوط انتقال، فوق توزیع نقش بسیار تأثیرگذاری در جهت تأمین برق منطقه دارد و در حال حاضر دو هزار مگاوات ظرفیت تولید برق داشته است و نیروگاه‌های جدیدی با ظرفیت ۶۸۰ مگاوات در حال اجرا دارد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد نیز در این مراسم اظهار داشت: این پروژه باهدف تأمین برق مشترکان منطقه، افزایش پایداری شبکه فوق توزیع، کاهش تلفات شبکه توزیع، کاهش افت ولتاژ مشترکان با ۱۲ فیدر ۲۰ کیلوولت خروجی و ۲ فیدر خازنی آماده بهره‌برداری است.

_MG_4971

محمدحسن صباغ زادگان بابیان این‌که سیستم باسبار ۶۳ کیلوولت پست برق میبد به‌صورت H است، گفت: این پست دارای دو دستگاه ترانسفورماتور هریک به ظرفیت ۴۰ مگاولت آمپر است که ۸۰ مگاولت آمپر به ظرفیت شهرستان میبد افزوده است.

وی با اشاره به این‌که یکی از شاخص‌های اصلی صنعت برق استان این است که بالای ۷۰ درصد برق برای صنعت مصرف می‌شود تصریح کرد: شهرستان میبد نیز با ۸۰ درصد مصرف برق در صنعت و با فروش انرژی ۶۱۳ مگاوات‌ساعت انرژی در سال ۹۳ که از این مقدار ۴۹۱ هزار مگاوات‌ساعت مصرف صنایع بوده است، یکی از شهرستان‌های پیشتاز در این حوزه است.

وی افزود: شهرستان میبد دارای بیش از ۴۷ هزار مشترک برق با پیک ۹۲/۸ مگاوات می‌باشد.

استاندار یزد با اظهار رضایت از افزایش قدرت نصب شده نیروگاهی طی سال گذشته گفت: امسال در استان یزد باوجود گرمای شدید تابستان با قطعی برق مواجه نبوده‌ایم که نشان از همت و تلاش کارکنان صنعت برق استان است.

 

سید محمد میرمحمدی با اشاره به اینکه استفاده از انرژی‌های نو همواره در استان یزد مدنظر ما بوده است، افزود: در استان برای استفاده از این انرژی به مقدار ۶۹۰ مگاوات، ۶ متقاضی داشته‌ایم و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده استان یزد از استان‌های پیشگام و پیشرو در تولید انرژی خورشیدی باشد.

نظرها

هیچ نظری موجود نیست

نظر خود را بنویسید



نام:


دیدگاه شما: