به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقهای یزد، پست منتظر قائم که یکی از نخستین پستهای اتوماسیون برق منطقهای یزد است، به دلیل مشکلات سختافزاری و نرمافزاری، از سالها پیش با مشکلات جدی در رؤیتپذیری و تجهیزات سختافزاری مواجه بوده است. در همین راستا، اقدامات متعددی برای رفع این مشکلات انجام شده است؛ از جمله پیشنهادات ارتقای نرمافزار با هزینه ارزی بسیار زیاد و تعویض کلیه رلهها، که منجر به هزینههای بالای ریالی میشد.
به منظور رفع چالشهای موجود، در اقدامی شاخص معین ملک ثابت، کارشناس ناظر نگهداری و تعمیرات شبکه و سیدمهدی حسینی کارشناس امریه اتوماسیون شبکه با تلاشهای خستگیناپذیر خود طی یک دوره سهماهه، سرور پست منتظر قائم را در محیط آزمایشگاه رلیاژ شبیهسازی کرده و با استفاده از یک کامپیوتر ارتقا یافته، راهحل مناسبی برای مشکل رؤیتپذیری ارائه کردند.
در ادامه، با همکاری کارشناسان گروه DCS، این کامپیوتر به پست منتقل شد و پس از کار مداوم در چند شبانهروز، سیستم سرور DCS بهروز در پست جایگزین و مشکل چندین ساله این پست برطرف شد. همچنین کلیه مقادیر و فرامین این پست در مرکز کنترل شرکت برق منطقهای یزد بهبود یافت.
این اقدام نه تنها از هزینههای گزاف جلوگیری کرد، بلکه راهحلی مؤثر و کارآمد برای بهبود عملکرد پست منتظر قائم به همراه داشت.