تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

رفع مشکل رؤیت‌پذیری پست منتظر قائم توسط مهندسان برق منطقه‌ای یزد

رفع مشکل رؤیت‌پذیری پست منتظر قائم توسط مهندسان برق منطقه‌ای یزد
رفع مشکل رؤیت‌پذیری پست منتظر قائم توسط مهندسان برق منطقه‌ای یزد

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد، پست منتظر قائم که یکی از نخستین پست‌های اتوماسیون برق منطقه‌ای یزد است، به دلیل مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، از سال‌ها پیش با مشکلات جدی در رؤیت‌پذیری و تجهیزات سخت‌افزاری مواجه بوده است. در همین راستا، اقدامات متعددی برای رفع این مشکلات انجام شده است؛ از جمله پیشنهادات ارتقای نرم‌افزار با هزینه ارزی بسیار زیاد و تعویض کلیه رله‌ها، که منجر به هزینه‌های بالای ریالی می‌شد.

به منظور رفع چالش‌های موجود، در اقدامی شاخص معین ملک ثابت، کارشناس ناظر نگهداری و تعمیرات شبکه و سیدمهدی حسینی کارشناس امریه اتوماسیون شبکه با تلاش‌های خستگی‌ناپذیر خود طی یک دوره سه‌ماهه، سرور پست منتظر قائم را در محیط آزمایشگاه رلیاژ شبیه‌سازی کرده و با استفاده از یک کامپیوتر ارتقا یافته، راه‌حل مناسبی برای مشکل رؤیت‌پذیری ارائه کردند.

در ادامه، با همکاری کارشناسان گروه DCS، این کامپیوتر به پست منتقل شد و پس از کار مداوم در چند شبانه‌روز، سیستم سرور DCS به‌روز در پست جایگزین و مشکل چندین ساله این پست برطرف شد. همچنین کلیه مقادیر و فرامین این پست در مرکز کنترل شرکت برق منطقه‌ای یزد بهبود یافت.

این اقدام نه تنها از هزینه‌های گزاف جلوگیری کرد، بلکه راه‌حلی مؤثر و کارآمد برای بهبود عملکرد پست منتظر قائم به همراه داشت.