تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

حدود ۲ هزار مگاوات نیروگاه جدید در استان یزد در دست احداث است

حدود ۲ هزار مگاوات نیروگاه جدید در استان یزد در دست احداث است
وزیر نیرو در گفت‌و‌گو با شبکه تلویزیونی استانی تابان یزد، از احداث حدود 2 هزار مگاوات نیروگاه جدید در  این استان در آینده خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای یزد، حمید چیت‌چیان در گفت‌و‌گو با شبکه تلویزیونی استان یزد، در ارتباط با انتقال آب به یزد اظهار داشت: در سالهای گذشته یک خط انتقال از اصفهان به یزد اجرا شده که بخشی از آبهای سرشاخه‌های کارون که منحرف شده و به حوزه زاینده‌رود انتقال یافته، از حوزه اصفهان به یزد منتقل شده و قریب ۶۶ میلیون متر مکعب سهم استان یزد است و حدود ۷۰ درصد از آب شرب شهرهای استان یزد از محل این خط انتقال تامین می‌شود ولی نیاز این استان بسیار بیش از این مقدار است بنابر این علااوه بر این، ما خط انتقال دوم از سرشاخه‌های کارون ایجاد می‌شود و پس از احداث سدی در منطقه بهشت‌آباد، با خط انتقالی به طول تقریبا ۴۵۰ کیلومتر آب از آن منطقه به استان یزد منتقل می‌شود.

چیت‌چیان سهم یزد از این خط را حدود ۱۵۰ میلیون متر مکعب در سال دانست و گفت: الان کار لوله‌گذاری این خط شروع شده و بیش از ۲۶ کیلومتر از این لوله‌گذاری انجام و باقی مسیر هم به سرعت در حال اجرا است.

وی با بیان این مطلب که امیدواریم با تامین منابع مالی داخلی و خارجی بتوانیم این پروژه را به سرانجام برسانیم؛ گفت: سومین مورد آب انتقالی از خلیج فارس است که توسط یک شرکت خصوصی برای کرمان و یزد انتقال پیدا می‌کند.

وزیر نیروافزود: چهارمین مورد هم انتقال حجم ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب از دریای عمان و خلیج فارس به یزد است که پس از شیرین‌سازی انجام می‌شود.

وی در ادامه ظرفیت تولید نیروگاه در استان یزد را ۱۹۵۰ مگاوات بیان و اظهار کرد: حداکثر مصرف برق در یزد بیش از ۱۱۰۰ مگاووات است که یعنی با وضعیت حاضر ظرفیت تولید برق در استان بیشتر از مصرف است که مازاد تولید به سایر استان ها منتقل می شود.

چیت چیان تصریح کرد: از آنجایی که صنایع در استان یزد در حال توسعه است، پیش بینی شده حدود ۲ هزار مگاوات نیروگاه جدید در استان یزد احداث شود.

این مقام مسئول به پروژه های افتتاح شده صنعت برق در سفر رئیس جمهور به یزد اشاره کرد و  گفت: نیروگاه تابان در شهرستان اشکذر یزد در  ۲ فاز شامل ۲ واحد گازی هر کدام به ظرفیت ۱۶۲ مگاووات و یک واحد بخار شامل ۱۶۰ مگاوات که ظرفیت ان ۴۸۴ مگاووات است.

وی ادامه داد: یک واحد با دستور رییس جمهور شروع به کار کرده است و واحد دوم تا هفته آینده سنکرون و واحد بخار نیز تا پایان سال ۹۵ راه اندازی می شود.

چیت چیان پروژه دیگری که با دستور رئیس جمهور فعالیتش شروع شد را پست نخلستان بافق ذکر و تصریح کرد: اتصال شبکه ۴۰۰ کیلوولت خراسان با مرکز و جنوب شرق کشور، پایداری شبکه برق کشور،  تامین بار الکتریکی مورد نیاز برای مشترکان بزرگ صنعتی و افزایش ظرفیت برق‌رسانی به شهرستان‌های بافق و بهاباد از اهداف اصلی این طرح است.