تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

مصرف برق یزد یک‌سوم کمتر از میانگین کشوری است/احداث ۲ هزار مگاوات نیروگاه در استان یزد

مصرف برق یزد یک‌سوم کمتر از میانگین کشوری است/احداث ۲ هزار مگاوات نیروگاه در استان یزد
وزیر نیرو در جلسه شورای اداری شهرستان اشکذر: مصرف برق یزد یک‌سوم کمتر از میانگین کشوری است/احداث 2 هزار مگاوات نیروگاه در استان یزد

 

 

به‌گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای یزد، مهندس “حمید چیت‌چیان” در جلسه شورای اداری شهرستان اشکذر با اشاره به حضور حماسی ۷ اسفند و سخنان رییس‌جمهوری در یزد، پیروز این میدان را مردم دانست و اظهار داشت: مردم آگاهانه در صحنه انتخابات حضور پیدا کردند و نشان دادند که با حضور خود سرنوشت کشور را تعیین می‌کنند.

وزیر نیرو  ضمن بیان این‌که مدیریت واقعی مصرف در استان یزد مشهود است و مصرف برق این استان یک سوم کمتر از میانگین کشوری است؛ بیان داشت: هم‌اکنون موضوع آب برای همه نقاط کشور یک چالش اساسی محسوب می‌شود  و در این چالش به‌طور ویژه فلات مرکزی که استان یزد هم جز آن است؛ از محدودیت‌های منابع آب رنج می‌برند و این مساله ابعاد زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است.

چیت‌چیان با اشاره به حمایت دولت از طرح‌های آب گفت: هم‌اکنون طرح انتقال آب از جنوب کشور به فلات مرکزی با سرمایه بخش خصوصی و با کمک دولت و تسهیلات صندوق توسعه در دست انجام است و این کار تحول بزرگی در تامین آب استان‌های مرکزی خواهد بود.

وی ادامه داد: در این طرح در کنار خلیج فارس آب دریا نمک‌زدایی شده و با ۷۰۰ کیلومتر خط لوله برای استان یزد و کرمان برای صنعت و آب شرب تامین می‌شود.

وزیر نیرو با بیان اینکه در بخش تولید برق خوشبختانه استان یزد یکی از مراکز مهم و اصلی تولید برق است؛ گفت: در زمان حاضر ۲ هزار مگاوات نیروگاه در حال احداث است که یکی از نیروگاه‌ها امروز با دو واحد گازی افتتاح می‌شود.

وی یکی از هنرهای مردم یزد مساله مدیریت مصرف عنوان کرد و افزود: مصرف برق استان یزد یک سوم کمتر از متوسط کشور است و میزان اتلاف برق در استان حدود ۵ درصد از میانگین کشور پایین‌تر است.

وزیر نیرو ادامه داد: با نگاهی به کشورهای موفق می‌بینیم که منشا ثروت آنان در نحوه مصرف منابع مختلف اعم از آب و برق است.

همچنین در این نشست فرماندار اشکذر مهم‌ترین موضوع برای یزدی‌ها را آب دانست و گفت: میانگین بارش در شهرهای این استان ۳۹ میلی‌متر استو در زمان حاضر برخی از روستاهای اشکذر همچون روستای خضرآباد آبرسانی سیار انجام می شود.

وی ادامه داد: ۸۰  درصد برق استان یزد در اشکذر تولید می‌شود، اما بخشی از صنایع این شهر در تامین برق دچار مشکل هستند که امیدواریم با این سفر این مشکل برطرف شود.