تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

برنامه ریزی برای افزایش ۳۰ هزار مگاواتی تولید برق کشور در برنامه ششم

برنامه ریزی برای افزایش ۳۰ هزار مگاواتی تولید برق کشور در برنامه ششم
مديرعامل شرکت توانير در سفر خود به یزد: برنامه ريزي برای افزايش 30 هزار مگاواتي توليد برق كشور در برنامه ششم

مدیرعامل شرکت توانیر که هم‌زمان با سفر وزیر نیرو به یزد سفر کرد؛ در جمع مدیران صنعت برق استان، قدرت نصب شده نیروگاهی کشور را ۷۴ هزار مگاوات بیان و تاکید کرد: هر سال ۴ تا ۵ هزار مگاوات به این ظرفیت باید افزوده شود و با برنامه ریزی در بخش بازتوانی نیروگاه های قدیمی، احداث نیروگاه‌های تولید پراکنده و خورشیدی و دستیابی به افزایش راندمان تولید از ۳۷ درصد به ۴۲ درصد که در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است؛ می توان به این مهم دست یافت.

به گزارش شرکت برق منطقه ای یزد؛ مهندس آرش کردی با حضور در جمع مدیران و کارکنان صنعت برق استان یزد از تلاش های صورت گرفته برای گذر از پیک تابستان امسال تقدیر و قدرت نصب شده نیروگاهی کشور را ۷۴ هزار مگاوات بیان و تاکید کرد: هر سال ۴ تا ۵ هزار مگاوات به این ظرفیت باید افزوده شود که با برنامه ریزی در بخش بازتوانی نیروگاه های قدیمی، احداث نیروگاه های تولید پراکنده و خورشیدی و تحقق افزایش راندمان تولید از ۳۷ درصد به ۴۲ درصد- که در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است- می توان به این مهم دست یافت.

آرش کردی با اشاره به شرایط مطلوب سرمایه گذاری در دوران پساتحریم افزود: برخی شرکت های خارجی برای سرمایه گذاری در بخش افزایش راندمان تولید، بازتوانی و احداث نیروگاه ها با راندمان ۵۶ درصد آمادگی خود را اعلام کرده اند.

وی به کاهش سرمایه گذاری در بخش انتقال و فوق توزیع اشاره کرد و گفت: پروژه پست ۴۰۰ به ۲۳۰ کیلوولت نخلستان بافق یکی از پروژه های زیربنایی و فرا استانی است که با جلسات ویژه مدیران عامل جنوب شرق کشور و با تدبیری که در استان یزد صورت گرفت این پروژه امروز به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه افزایش ۳۰ هزار مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است؛ گفت: به ازای اضافه شدن هریک واحد تولید برق، باید ۵ واحد به ظرفیت شبکه انتقال اضافه شود.

کردی با اعلام اینکه در زمان حاضر ظرفیت نصب شده برق کشور ۷۴ هزار مگاوات و ظرفیت انتقال ۳۲۴ هزار مگاوات است؛ گفت: پیک مصرف برق امسال به بیش از ۵۰ هزار مگاوات رسید که براساس پیش بینی ها در سال آینده باید شاهد افزایش بیش از این مقدار باشیم.

مدیرعامل توانیر همچنین از اضافه شدن ۴۰۰ پست جدید به ظرفیت پست های کشور خبرداد و افزود: ایجاد ۳۱۲ پست فوق توزیع و انتقال پیش بینی شده است.

وی با اظهار این‌که: با وجود مشکلاتی نظیر کمبود نقدینگی برای صنعت برق کشور، تلاش و کاردانی فعالان این صنعت موجب شد بتوانیم به خوبی از سختی ها عبور کنیم؛ یزد را به لحاظ بار صنعتی جزو رتبه های نخست در کشور دانست که می تواند به عنوان الگو و نمونه در کشور معرفی شود.

وی در پایان با اشاره به افزایش ۲/۷ درصدی پیک بار در کشور، افزود: اقدامات صورت گرفته توسط صنعت برق استان یزد با اجرای طرح ذخیره عملیاتی و تعطیلات و تعمیرات صنایع در کاهش پیک بار استان قابل تقدیر است.

همچنین در این نشست مدیرعامل شرکت برق منطقه ای یزد گفت: حداکثر مصرف استان یزد در سال ۹۳ معادل ۱۱۸۰ ساعت بود که با اقدامات انجام شده در ۹ ماهه اول امسال با ۲ درصد کاهش نسبت به سال گذشته به ۱۱۵۶ مگاوات رسید.

محمدحسن صباغزادگان نیروگاه تابان و پست نخلستان را از پروژه های زیربنایی و مهم صنعت برق استان ذکر کرد که در سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد.

وی بهره برداری از پست ۴۰۰ به ۲۳۰ کیلوولت نخلستان را از پروژه های افتتاح سفر ریس جمهوری عنوان کرد که با افتتاح این پست شبکه ۴۰۰ کیلوولت خراسان با مرکز و جنوب شرق کشور متصل می شود.

وی با عنوان این مطلب که استان یزد امروزبه ۵ راه تبادل انرژی در کشور تبدیل شده است ادامه داد: استان یزد از طریق خطوط ۴۰۰ کیلوولت با استان های خراسان، کرمان، هرمزگان و اصفهان ارتباط الکتریکی دارد.

رئیس شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق استان، قدرت نصب شده نیروگاهی استان را ۱۹۵۰ مگاوات ذکر کرد و خاطرنشان ساخت: با افتتاح نیروگاه تابان ۱۰۰۰ مگاوات به این ظرفیت افزوده می شود.