محمدحسن صباغزادگان مدیرعامل شرکت برق منطقهای یزد، در جلسه کارگروه کاهش پیکبار ضمن تقدیر از اقدامات پیکسایی انجامشده، تجربیات حاصل از این فعالیتها را ارزنده ارزیابی کرد.
به گزارش روابط عمومی برق منطقهای یزد مهندس صباغزادگان با اشاره به اینکه طبق اعلام وزارت نیرو، یزد جزء استانهایی با کمترین میزان خاموشی در کشور است؛ افزود: با توجه به صنعتی بودن استان و تاثیر بار صنایع در وقوع پیک، قطعا عبور از پیکبار تابستان ۹۵ بدون خاموشی، با تعامل و همکاری صاحبان صنایع و همکاران ما در صنعت برق استان به دست میآید.
وی همچنین خواستار پیگیری اجرای طرحهای مدیریت مصرف در روزهای باقیمانده تابستان و بررسی اثرات اجرای طرحهای مدیریت مصرف شد و اظهار امیدواری کرد تا از نتایج اجرای طرحها برای برنامهریزی بهتر در سالهای آینده استفاده شود.
در ابتدای این جلسه نیز فاطمه زارع کارشناسمسئول مدیریتمصرف این شرکت با ارائه گزارش روند رشد بار استان و کشور در سالهای اخیر و مقایسه پیک استان از ابتدای سال ۹۵، اقدامات انجامشده در راستای کاهش پیک شامل طرح ذخیره عملیاتی، طرح تعطیلات و تعمیرات و استفاده از مولد اضطراری صنایع را تشریح کرد.
وی با بیان اینکه پیکبار کشور در روز ۳۰ تیرماه به ۵۲ هزار و ۶۹۲ مگاوات رسید که نسبت به سال گذشته ۵% رشد داشته است؛ اظهار داشت: با روند افزایش دما، پیکبار استان در سال ۹۵ تاکنون ۱۲۳۰ مگاوات بوده است که روز پنجشنبه ۷ مرداد ساعت ۱۳:۱۳ دقیقه رخداده و نسبت به پیکبار ۱۱۵۸ مگاواتی سال گذشته، ۶/۲ درصد رشد داشته است.
زارع افزایش دما و همزمانی بار صنایع بزرگ استان را در وقوع پیک مؤثر دانست و بیان کرد: امسال برای اولین بار پیک در روز پنجشنبه رخداده است و این نشان از همکاری خوب صنایع در روزهای کاری در اجرای طرحهای مدیریت مصرف بوده است.
در ادامه این جلسه محمدرضا دهقانبنادکی رئیس اداره دیسپاچینگ و کنترل شبکه شرکت برق منطقهای یزد گزارشی از وضعیت همکاری مشترکین در طرحهای ذخیره عملیاتی بیان کرد و گفت: با تعامل و هماهنگی با مشترکین طرف قرارداد پیکسایی، بیشترین مقدار پیکسایی انجامشده تاکنون ۱۵۷ مگاوات بوده است که با هماهنگی با ۴ صنعت بزرگ استان در روز سوم مرداد رخداده است و همچنین مشترکان در روز پیک شبکه سراسری کشور، ۸۲ مگاوات پیکسایی داشتهاند.
همچنین در این جلسه مجید دهقان مدیر دفتر روابط عمومی شرکت برق منطقهای یزد اقدامات انجامشده برای فرهنگسازی در راستای مدیریت مصرف را تشریح کرد و افزود: گزارشهای خبری و زیرنویسهای مصرف بهینه از طریق شبکه تابان در زمانهای مختلف پخششده است و برای تبلیغات محیطی هدفمند، نوشتههایی که حاوی توصیه به مصرف بهینه در ساعتهای اوج بار بوده در محل استقرار مشترکان نصبشده است.