تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

امکان صرفه‌جویی ۴۰ درصدی در ادارات و سازمان‌ها/ تابستان بدون خاموشی با مدیریت مصرف

امکان صرفه‌جویی ۴۰ درصدی در ادارات و سازمان‌ها/ تابستان بدون خاموشی با مدیریت مصرف
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد در همایش مشارکت بسیج در مدیریت مصرف اظهار داشت: با مصرف صحیح و بهینه‌ي انرژی الکتریکی، تابستان بدون خاموشی پیش رو خواهیم داشت.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد، در این همایش که امروز با حضور جمعی از بسیجیان ادارات، اصناف و کارخانجات برگزار شد؛ محمدحسن صباغ زادگان با اشاره به قدرت نصب‌شده‌ی نیروگاهی ۲۰۰۰ مگاواتی در استان، میزان مصرف برق استان یزد در سال گذشته را ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون کیلووات ساعت ذکر کرد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد، این استان را دارای یکی از پایدارترین شبکه‌های برق کشور دانست و اظهار داشت: با توجه به‌پیش رو بودن تابستان ۹۴ پیش‌بینی می‌شود با رشد ۵ تا ۶ درصدی میزان مصرف برق در کشور، به بیش از ۵۰ هزار مگاوات ساعت برسد.

وی همچنین افزود: با وجود بهره‌برداری از نیروگاه‌های جدید و اقدامات صورت گرفته در سال جاری، رشد مصرف و مشکلات ناشی از خشک‌سالی، واحدهای نیروگاهی برق‌آبی که قرار بود بخشی از مصرف تابستان کشور را تأمین کنند تحت تأثیر قرار گرفته و لازم است برای پیک مصرف سال ۹۴ مدیریت مصرف در برنامه‌ی کاری قرار گیرد.

صباغ زادگان همچنین با ذکر مواردی از مدیریت مصرف، با بیان این‌که حدود یک‌سوم مصرف برق کشور در بخش خانگی، یک‌سوم در بخش صنعتی است؛ به ۹ درصد مصارف عمومی اشاره کرد و افزود: از این مقدار ۳ درصد به مصارف سازمان‌ها و ادارات دولتی مربوط می‌شود که در ادارات امکان صرفه‌جویی ۴۰ درصدی وجود دارد.

وی در پایان از نمایندگان بسیج ادارات، اصناف و کارخانه‌جات خواست تا در خصوص فرهنگ‌سازی در مصرف صحیح و بهینه ی انرژی الکتریکی صنعت برق را یاری کنند تا تابستانی بدون خاموشی را سپری کنیم.

در ادامه‌ی این همایش، معاون برنامه‌ریزی شرکت برق منطقه‌ای یزد ضمن ارائه‌ی آماری از وضعیت مصرف انرژی در کشور، بر ضرورت بهینه سازی مصرف انرژی با توجه به کمبود منابع انرژی، آلایندگی زیست محیطی و انتشار گازهای آلاینده تاکید کرد و افزود: در صورت ادامه‌ی وضع موجود، با بحران تبدیل ایران به واردکننده‌ی انرژی، رو به رو خواهیم شد.

ابوالفضل اسدی اولین قدم‌ اساسی در حوزه‌ی بهره‌برداری و مدیریت به‌منظور صرفه‌جویی انرژی را راهکار فرهنگی، مدیریتی برشمرد و گفت: تنظیم دمای آسایش در فصل تابستان و زمستان، خاموش نمودن وسایل سرمایش و گرمایش و روشنایی خارج از ساعات اداری و هنگام خروج از اتاق، استقرار سیستم مدیریت انرژی در ساختمان، سرویس به‌موقع کولر و استفاده از سایبان و توجه به برچسب انرژی تجهیزات مصرف‌کننده انرژی از راهکارهای کم‌هزینه و بدون هزینه در مدیریت مصرف است.

نظرها

هیچ نظری موجود نیست

نظر خود را بنویسید



نام:


دیدگاه شما: