تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

پایداری شبکه برق با شستشوی تجهیزات پست‌ها و خطوط انتقال و فوق توزیع در یزد

پایداری شبکه برق با شستشوی تجهیزات پست‌ها و خطوط انتقال و فوق توزیع در یزد

اهمیت پایداری و افزایش ضریب اطمینان شبکه‌ی برق، بستگی به عوامل مختلفی دارد که در هر فصل و هر منطقه جغرافیایی این عوامل می‌تواند متفاوت باشد ولی انجام اقدامات پیشگیرانه می‌تواند نقش به سزایی در کاهش حوادث و خروج خودکار خطوط انتقال و فوق توزیع داشته باشد.

آلودگی‌های محیطی و گرد و خاک، یکی از عوامل اساسی است که در آستانه فصل بارندگی می‌تواند عملکرد سیستم عایقی را تحت تأثیر قرار داده و موجب اتصال کوتاه و تخلیه الکتریکی ناخواسته شود و بر فرآیند برق رسانی به مشترکین اثر نامطلوبی ایجاد کند و در نهایت بهره وری در سیستم‌های برق رسانی و در بخش صنعت را کاهش دهد.

سید عباس حسینی کارشناس مسئول نظارت بر تعمیرات خطوط شرکت برق منطقه‌ای یزد، در ادامه گفتگوی خود با دفتر روابط عمومی این شرکت، در خصوص شستشوی تجهیزات پست‌ها، خطوط انتقال و فوق توزیع شبکه برق یزد افزود: برای کاهش عوارض ناشی از این آلودگی ها لازم است تا با یک برنامه منظم و مستمر نسبت به شستشوی مقره‌های خطوط و تجهیزات پست‌های انتقال و فوق توزیع اقدام شود.

وی افزود: برنامه شستشوی مقره‌های خطوط و تجهیزات پست‌های انتقال و فوق توزیع توسط اکیپ مجهز واحد مقره شویی در یک بازه زمانی فشرده (حتی روزهای تعطیل) انجام می‌پذیرد.

سید عباس حسینی در پایان ابزار امیدواری کرد، با اتمام عملیات شستشوی خطوط و تجهیزات پست‌ها در مناطق آلوده قبل از شروع فصل بارندگی، بتوانیم سهم بسزایی در کاهش خاموشی‌ها و تداوم برق‌رسانی به مشترکین استان داشته باشیم.

photo_2016-11-14_15-03-52