تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

ایجاد امکان مشاهده آنلاین تولید، تبادل و مصرف شبکه برق استان در مرکز دیسپاچینگ یزد

ایجاد امکان مشاهده آنلاین تولید، تبادل و مصرف شبکه برق استان در مرکز دیسپاچینگ یزد

مدیر امور دیسپاچینگ و مخابرات شرکت برق منطقه‌ای یزد از فراهم شدن امکان مشاهده آنلاین تولید، تبادل و مصرف شبکه برق این استان در مرکز دیسپاچینگ یزد خبر داد.

سیدجلال حسینی مدیر امور دیسپاچینگ و مخابرات شرکت برق منطقه‌ای یزد با اعلام این خبر گفت: با تلاش و پیگیری کارشناسان بخش اسکادا و اتوماسیون امور دیسپاچینگ و مخابرات امکان رؤیت آنلاین مقادیر تولید، تبادل و مصرف شبکه برق استان، در مرکز دیسپاچینگ یزد فراهم شد.

وی افزود: مراکز دیسپاچینگ از جمله مراکز حساس و پراهمیت صنعت برق هستند که وظیفه کنترل شبکه از طریق جمع‌آوری و پایش اطلاعات شبکه برق را بر عهده‌ دارند. بدین منظور کارشناسان مرتبط به‌وسیله تکنولوژی‌های نوین در مراکز دیسپاچینگ، وضعیت شبکه را به‌دقت بررسی و هوشمندانه رصد می‌کنند تا کوچک‌ترین خللی در ارائه برق پایدار به مشترکین ایجاد نشود.

هاشم حیدری کارشناس مسئول سیستم و اتوماسیون شرکت برق منطقه‌ای یزد نیز در گفتگو با دفتر روابط عمومی اظهار داشت: هم‌اکنون ۴۹ ایستگاه اعم از: نیروگاه، پست و واحد تولید پراکنده در مرکز دیسپاچینگ یزد به‌صورت آنلاین مشاهده می‌شود که آمار بسیار خوبی برای رؤیت‌پذیری ایستگاه‌ها است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر کلیه امور مربوط به توسعه نرم‌افزار مرکز، توسط کارشناسان بخش اسکادا انجام می‌شود و از این لحاظ هیچ وابستگی به شرکت بیرونی نداریم.

شایان ذکر است: کاهش هزینه، افزایش بهره‌وری، افزایش سرعت مانور شبکه، کاهش زمان خاموشی و افزایش قابلیت اطمینان شبکه، از مزایای اتوماسیون شدن شبکه انتقال و فوق‌توزیع است.

jj