تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

برگزاری مراسم جشن میلاد پیامبر (ص) و امام صادق (ع) در نمازخانه شرکت

برگزاری مراسم جشن میلاد پیامبر (ص) و امام صادق (ع) در نمازخانه شرکت
برگزاری مراسم جشن میلاد پیامبر (ص) و امام صادق (ع) در نمازخانه شرکت

مراسم جشن میلاد رسول اکرم اسلام (ص) و امام جعفرصادق (ع) در نمازخانه شرکت برق منطقه‌ای یزد برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام فهیم نیا استاد حوزه و دانشگاه و عضو هیئت‌علمی دانشگاه یزد با اشاره به مقام و منزلت حضرت محمد (ص) به بیان ویژگی‌های آن حضرت در قرآن کریم پرداخت.

وی اولین ویژگی ایشان را مکارم و خلق عظیم ذکر کرد و گفت: پیامبر (ص) کانون محبت و عواطف و سرچشمه رحمت الهی بود و با وجود آزار و اذیت کفار، آنان را انذار می‌داد و برای هدایت آنان تلاش می‌کرد.

فهیم نیا دومین ویژگی پیامبر را عبودیت و عبد مطلق بودن وی دانست و گفت: سومین ویژگی پیامبر این بود دین اسلام، علاوه بر قوم و قبیله خودش مانند ابراهیم خلیل‌الله، دینی جهانی بود و به قولی تمام کسانی که پیام و ابلاغ پیامبر به آنان رسیده است را شامل می‌شود.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه یزد با بیان این‌که ویژگی دیگری که در قرآن از پیامبر ذکرشده است خاتمیت پیامبر است؛ افزود: ادیان الهی در طول هم هستند و اسلام دوره تکمیلی ادیان است و تا قیام قیامت هر کس از آن علم استخراج کند تمامی ندارد.

وی عظمت یادشده در قرآن و احترام ویژه نسبت به دیگر پیامبران و مقام والای امامت علاوه بر مقام نبوت را از دیگر ویژگی‌های ذکرشده پیامبر اسلام (ص) در قرآن برشمرد.

اهدای جوایز به بسیجیان نمونه شرکت، برگزیدگان مسابقه کتابخوانی عید غدیر و اجرای گروه تواشیح از دیگر برنامه‌های این مراسم جشن بود.