تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

برگزاری دومین نشست هم اندیشی مدیران عامل نیروگاههای استان یزد

برگزاری دومین نشست هم اندیشی مدیران عامل نیروگاههای استان یزد
به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد، دومین نشست مدیرعامل این شرکت با مدیران عامل نیروگاه‌های استان، در 27 خرداد در نیروگاه سیکل ترکیبی یزد، برگزار شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد، در این نشست هدف از تشکیل این جلسات را هماهنگی و همکاری بیشتر بین این شرکت و نیروگاه‌های استان بیان کرد و ابراز امیدواری کرد: با تعامل و هم‌اندیشی موجود بین صنعت برق و نیروگاه‌ها، بتوانیم نیاز پیک‌بار مصرف تابستان امسال را بدون هیچ مشکلی تأمین نماییم.

_MG_3868

محمدحسن صباغ زادگان با اشاره به مأموریت برق استان نسبت به تأمین برق پایدار و مطمئن؛ توسعه و بهره‌برداری بهینه از تأسیسات شبکه برق را در راستای رضایتمندی ذی‌نفعان برشمرد.

مهندس صباغ زادگان نرخ رشد سالیانه قدرت نصب‌شده نیروگاه‌های استان از سال ۸۶ را ۱۷ درصد ذکر کرد و افزود: قدرت اسمی نیروگاه‌های استان در سال جاری ۱۹۵۲ مگاوات است و پیش‌بینی می شود ظرفیت تولید استان تا سال ۱۳۹۸ به ۴۲۰۰ مگاوات برسد.

این مقام مسئول در صنعت برق استان در ادامه تولید ناخالص انرژی استان در سال ۹۳ را، ۸۸۷۹ میلیون کیلووات ساعت و مصرف انرژی را ۶۸۵۶ میلیون کیلووات ساعت عنوان کرد.

وی پیک‌بار مصرف استان در سال ۹۳ را ۱۱۳۸ مگاوات بیان کرد و گفت: میزان مصرف تعرفه صنعتی استان در سال ۹۳ نسبت به مصرف کل ۷۱ درصد بوده است که نسبت به سال ۹۲، ۵/۳ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد، همچنین شبکه برق استان یزد را از پایدارترین شبکه های برق در کشور دانست و اظهار داشت: استان یزد رتبه دوم را در کاهش تعداد حوادث در میان شرکت‌های برق منطقه‌ای کشور در سال ۹۳ داشته است.

پیگیری تعرفه سوخت نیروگاه‌های B.O.O و تولید پراکنده، استفاده از بورس انرژی، تأمین نقدینگی، صرفه‌جویی در مصرف آب، لزوم حفظ پایداری شبکه و کنترل پیشگیری از خروج اضطراری و لزوم تأمین به‌موقع قطعات نیروگاه‌ها ازجمله مسائل مطرح‌شده در این جلسه توسط مدیران عامل نیروگاه‌های B.O.O بخش خصوصی و تولید پراکنده بود.

_MG_3869

شایان ذکر است دفتر فنی تولید شرکت برق منطقه ای یزد به عنوان دبیرخانه هماهنگی نیروگاه های استان مشخص شد و جلسه بعدی در نیروگاه شیرکوه با موضوع بررسی تجربه شرکت فراب در رابطه با  مدیریت مصرف آب در نیروگاه ها و همچنین بررسی مصوبات جلسات قبلی، تعیین گردید.

نظرها

هیچ نظری موجود نیست

نظر خود را بنویسید



نام:


دیدگاه شما: