تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

اخبار کوتاه پایگاه شهید سامعی

اخبار کوتاه پایگاه شهید سامعی
اخبار کوتاه پایگاه شهید سامعی

برگزاری پنجاه و نهمین جلسه تفسیر موضوعی قرآن مجید

در این جلسه حجت‌الاسلام سیدجمال­الدین نورالدینی به‌عنوان سخنران نشست حلقه طیبه صالحین، به تفسیر آیه ۲۹ سوره فتح پرداخت و گفت: خداوند در این آیه به توصیف یاران پیامبر پرداخته و اوصاف ظاهر، باطن، عواطف، افکار و اعمال آن‌ها را بیان مى‏کند و یادآور می‌شود که مسلمانان در برابر دشمنان و مؤمنان، چگونه رفتار و برخورد نمایند.

وی تصریح کرد: آیه «اَشِدّآءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَمآءُ بَینَهُم» بیانگر خط مشی مسلّم جمهوری اسلامی است.

در ابتدای جلسه نیز زیارت عاشورا توسط آقایان سیدعلی امام و رضا انتظاری قرائت شد.

 

برگزاری شصتمین جلسه تفسیر موضوعی قرآن مجید

در این جلسه حجت‌الاسلام مهدی میرحسینی‌زاده، نظام آفرینش هدفمند دانست و افزود: توکل و اعتماد بر خدا چاره‌ساز تمام نیازها و مشکلات انسان است و فقط او قادر خواهد بود تا راه حقیقی و درست را به بنده خویش نشان دهد.

وی با بیان این‌که برخی گنه‌کاران بر این تصورند که از خدا جلو زده‌ و خداوند از عذاب آن‌ها غافل و عاجز است؛ گفت: خداوند مثقال کار خیر و شر را حساب می‌کند و خوبی انجام کار خیر توسط فرد به خود او و شر آن نیز عاقبت به خود وی بازمی‌گردد.

در ابتدای مراسم زیارت عاشورا توسط آقایان سیدعلی امام و رضا انتظاری قرائت شد.

 

برگزاری جلسه قرائت زیارت عاشورا و حلقه طیبه صالحین

در این جلسه که به میزبانی احمد مقیمی همکار بسیجی برگزار شد؛ حجت‌الاسلام محمدرضا رحیمی‌نسب به‌عنوان سخنران این جلسه، به تفسیر آیه ۱۳۸ سوره مبارکه بقره پرداخت.

وی با اشاره به این‌که خداوند در این آیه، می‌فرماید که تنها رنگ خدایى را بپذیرید که همان رنگ ایمان و توحید خالص است؛ افزود: باید به کارها رنگ خدایی زد تا آن کار ماندگار شود و مشمول اجر و مزد الهی گردد و کار کردن خالصانه در هر مکانی مصداق کار کردن برای خدا است.

حجت‌الاسلام رحیمی‌نسب در ادامه، راجع به شبهات و مباحث مطرح‌شده در جامعه درباره اینکه چرا رهبر انقلاب با وجود اطلاع از مشکلات معیشتی مردم، برای حل این مشکلات ورود نمی‌کنند، تصریح کرد: طبق اصل ۱۱۰ قانون اساسی، رهبری دارای وظایف مشخص است و در نظام جمهوری اسلامی، حل مشکلات معیشتی و اقتصادی بر عهده دولت می­باشد.

در ابتدای جلسه، زیارت عاشورا توسط آقایان سیدعلی امام و محمد آخوندی قرائت گردید.