تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

اخبار کوتاه پایگاه شهید سامعی

اخبار کوتاه پایگاه شهید سامعی
اخبار کوتاه پایگاه شهید سامعی

 

 

برگزاری جلسه هیئت منتظران موعود به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا (س)

به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه‌ (س) نشست هیئت منتظران موعود به همت پایگاه مقاومت بسیج اداری شهید سامعی شرکت برق منطقه‌ای یزد برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام علی‌اکبر علیانژاد با اشاره به این‌که حضرت زهرا (س) الگویی است برای سخت‌ترین دوران زندگی بشر، افزود: سیره حضرت زهرا (س) در مبارزه با باطل و ستمگر، بهترین الگو برای انسان‌هاست.

وی همچنین گفت: همان‌طور که در دعای عهد می‌خوانیم اقدامات حضرت زهرا (س) در حق ولی خدا حضرت امام علی (ع)، یاری و نصرت رساندن و سبقت گرفتن در حمایت از آن امام بود.

 

برگزاری جلسه حلقه طیبه صالحین با موضوع وظایف رهبری

حجت‌الاسلام مهدی میرحسینی‌زاده به‌عنوان سخنران در نشست حلقه طیبه صالحین گروه شهید احمدی روشن پیرامون موضوع «رهبری و وظایف ایشان» مطالبی را عنوان کرد.

وی با اشاره به این‌که ولایت‌فقیه مهم‌ترین رکن نظام جمهوری اسلامی و مطابق اصل پنجم قانون اساسی، در زمان غیبت حضرت ولی‌عصر (عج)، ولایت امر و امامت امت بر عهده فقیه عادل و با تقوا، آگاه به زمان، شجاع، مدیر و مدبّر است؛ افزود: رهبری نظام نیز باید برعهده یک فقیه واجد شرایط باشد و ولایت‌فقیه یکی از فقهایی است که از میان سایر فقها برای پذیرش این مسئولیت انتخاب می‌گردد.

میرحسینی زاده با بیان این‌که در واقع رهبرى، یک مدیریت کلان ارزشى است؛ تصریح کرد: گاهى اوقات فشارها، مضیقه‌ها و ضرورت‌ها، مدیریت‌ها را به بعضى از انحرافات سوق می‌دهد؛ در این زمان رهبرى بایستى وارد عمل شده و نگذارد که چنین اتفاقى بیفتد.

وی همچنین گفت: مسئولان در بخش‌هاى مختلف، مسئولیت‌هاى مشخصى دارند و رهبرى در حیطه وظایف آنان دخالت نمی‌کند. فقط در زمانی که اتخاذ یک سیاست به کج شدن راه انقلاب منتهى خواهد شد، رهبرى مسئولیت پیدا می‌کند.

 

برگزاری شصت و سومین جلسه تفسیر موضوعی قرآن مجید

در این جلسه حجت‌الاسلام مهدی میرحسینی‌زاده پیرامون موضوع «عذاب الهی» مطالبی بیان کرد و گفت: عذاب، جزا، پاداش و … حاصل اعمال خوب و بد فرد است که در حق خویش انجام می‌دهد.

وی با اشاره به این‌که در آیات قرآن سخن از کیفر، مجازات و عذاب مجرمان در این جهان و جهان دیگر است؛ تصریح کرد: خداوند در برابر حقانیت مجازات الهی در این جهان و جهان دیگر به پیامبرش دستور می‌دهد: «بگو: آری، به پروردگارم سوگند! این‌یک واقعیت است و هیچ شک و تردیدی در آن نیست».

میرحسینی زاده همچنین اظهار داشت: خداوند در قرآن بیان می‌کند که بهشتیان از عذاب الهی به‌طور همیشگی مصون خواهند ماند. این بهشتیان کسانی هستند که با عناوینی چون اولیای الهی، ابرار و نیکان، اهل تقوا و … در آیات قرآن معرفی‌شده‌اند.

وی از مهم‌ترین علل و عوامل مصونیت‌ از عذاب الهی را اجابت دعوت خدا، احسان، استغفار و اطاعت از پیامبران برشمرد.

در ابتدای این مراسم زیارت عاشورا توسط سیدعلی امام و رضا انتظاری قرائت شد.