تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

برگزاری جشن ۴۰ سالگی انقلاب در شرکت برق منطقه‌ای یزد

برگزاری جشن ۴۰ سالگی انقلاب در شرکت برق منطقه‌ای یزد
برگزاری جشن 40 سالگی انقلاب در شرکت برق منطقه‌ای یزد

مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، با حضور مشاور وزیر و مسئول امور فرهنگی وزارت نیرو و هیئت همراه، مدیرعامل و کارکنان شرکت برق منطقه‌ای یزد، خانواده کارکنان و جمعی از مدیران عامل صنعت آب و برق استان در سالن وحدت برگزار شد.

در این مراسم محمدحسن صباغزادگان مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد با تبریک چهلمین سالگرد طلوع فجر انقلاب، یکی از مهم‌ترین دستاوردهای صنعت برق در طول حیات ۴۰ ساله انقلاب را ایجاد عدالت اجتماعی در جامعه از لحاظ برخورداری از نعمت برق برشمرد و افزود: بالغ بر ۹۹ درصد مردم ایران حتی در دورافتاده‌ترین نقاط کشور اکنون از این نعمت بهره‌مند هستند.

مهندس صباغزادگان اظهار کرد: در دو سال گذشته ۷ نیروگاه خورشیدی با حمایت دولت و توسط بخش خصوصی در استان یزد راه‌اندازی شد و اکنون در کشور رتبه اول نیروگاه‌های خورشیدی، به یزد اختصاص دارد.

وی با اشاره به میزان رشد و توسعه صنعت برق استان در طول چهل سال گذشته، خاطرنشان کرد: تولید برق استان در سال ۵۷ به میزان ۱۷۹ میلیون کیلووات ساعت بوده که در سال ۹۷ به ۱۱ هزار و ۴۸۳ میلیون کیلووات ساعت رسیده که با رشد ۶۴ برابری همراه بوده است.

این مقام مسئول در صنعت برق استان با بیان این‌که قدرت نصب‌شده نیروگاهی استان در این ۴۰ سال ۲۳ برابر شده است، گفت: مصرف برق استان با رشد ۵۰ برابری در سال ۵۷ به ۸ هزار و ۴۲۸ میلیون وات‌ساعت در سال ۹۷ رسید.

حجت‌الاسلام علی یزدان‌پرست مشاور وزیر و مسئول امور فرهنگی وزارت نیرو نیز در این مراسم با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در چهل سال اخیر، افزود: قدم‌های بزرگی در صنعت برق و صنعت سدسازی در این ۴ دهه برداشته‌شده است.

وی با اشاره به فرمایش پیامبر اسلام (ص)، تصریح کرد: حق والدین بر فرزند این است که جز بر گناه، مطیع و فرمانبردار باشند و حق فرزند بر والدین این است فرزند را با ادب تربیت و به آنان قرآن یاد دهند.

تجلیل از دانش آموزان برتر مسابقات قرآنی و مقاطع تحصیلی و برگزاری جشن عبادت دانش آموزان پسر و دختر فرزندان همکاران از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.