تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

طراحی پست سیار فشارقوی قابل تغذیه از دو سطح ولتاژ ۶۳ و ۱۳۲ کیلوولت برای اولین بار در کشور

طراحی پست سیار فشارقوی قابل تغذیه از دو سطح ولتاژ ۶۳ و ۱۳۲ کیلوولت برای اولین بار در کشور
برای اولین بار در کشور، با طراحی و اجرای پست سیار فشارقوی قابل تغذیه از دو سطح ولتاژ فوق‌توزیع در شرکت برق منطقه‌ای یزد، قابلیت پشتیبانی از شبکه‌های فوق‌توزیع با ه

حمیدرضا افتخاری مبتکر و مجری این پروژه، در گفتگو با دفتر روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد، انجام نوآوری روی سیم‌پیچ ترانسفورماتور قدرت و برخی از تجهیزات فشارقوی پست که برای نخستین بار در کشور اجرایی گردیده است را از شاخصه‌های این پروژه بیان کرد.

وی با اشاره به‌این که هزینه ساخت این پست سیار برق فشارقوی که در شرکت برق منطقه‌ای یزد طراحی و اجراشده، ۳۵ میلیارد ریال است، افزود: این پست برای مواقع اضطراری و خرابی‌های گسترده ناشی از حوادث طبیعی یا ناهنجاری‌های حادث‌شده در شبکه‌های برق‌رسانی می‌تواند جایگزین پست‌های معمولی ایستگاهی شود.

این مبتکر یزدی صرفه‌جویی اقتصادی، قابلیت مانور بالا در مواقع اضطراری برای اتصال به شبکه‌های برق‌رسانی و همچنین افزایش ضریب اطمینان برق‌رسانی را از مزیت‌های مهم پست‌ سیار برق فشارقوی دو ولتاژی برشمرد.

وی همچنین با بیان این‌که این پست در شهرستان فهرج با سطح ولتاژ ۱۳۲ به ۲۰ کیلوولت و شهرستان میبد با سطح ولتاژ ۶۳ به ۲۰ کیلوولت با موفقیت ماموریت برق‌رسانی به مشترکین را انجام داده است، تاکید کرد: با اجرای این طرح در شرکت برق منطقه‌ای یزد، الگوی کاملی برای کل کشور و ۱۳ استانی که این دو سطح ولتاژ را دارند، ارایه‌شده است.

مهندس افتخاری اظهار داشت: با اجرای حداقل ۴ دستگاه ازاین‌گونه پست‌ها می‌توان برای هریک از این سیزده استان،۱۸۲۰ میلیارد ریال صرفه‌جویی اقتصادی، فقط در سرمایه‌گذاری اولیه برای کل کشور به ارمغان آورد، ضمن آن‌که هزینه‌های انبارداری و نگهداری پست‌های سیار به نصف کاهش پیدا می‌کند.

پست سیار دو ولتاژه

نظرها

هیچ نظری موجود نیست

نظر خود را بنویسید



نام:


دیدگاه شما: