تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

اخبار پایگاه شهید سامعی

اخبار پایگاه شهید سامعی
اخبار پایگاه شهید سامعی

 

برگزاری شصت و پنجمین جلسه تفسیر موضوعی قرآن مجید

در این جلسه حجت‌الاسلام مهدی میرحسینی‌زاده به تفسیر آیات سوره مبارکه نور پرداخت.

وی با بیان این‌که آیه ۲۶ سوره نور انسان‌ها را به دو دسته خبیث و طیب تقسیم می‌کند، گفت: این آیه از سوره نور، یک اصل کلی را مطرح مى‌کند و آن این است که برای موفقیت در زندگی، باید در انتخاب همسر دقّت کرد و اصل را بر ایمان و پاک‌دامنی گذاشت.

میرحسینی زاده تصریح کرد: قرآن، ملاک ورود در بهشت را ایمان، تقوا و عمل صالح عنوان می‌کند.

در ابتدای جلسه، زیارت عاشورا توسط سیدعلی امام و رضا انتظاری قرائت شد.

 

برگزاری جلسه تفسیر موضوعی قرآن مجید با موضوع غیبت

در این جلسه حجت‌الاسلام میرحسینی‌زاده با اشاره به این‌که غیبت به معنای فاش کردن عیب دیگران است، افزود: انسان باید عیب‌پوشی را از خداوند و صبر را از پیامبرش یاد بگیرد و خطا و عیب دیگران را نادیده گرفته و پرده‌پوشی کند تا خداوند نیز در روز قیامت، از کار وی پرده‌پوشی کند.

در این جلسه که به یاد شهید مدافع حرم، شهید سعید انصاری برگزار شد؛ زیارت عاشورا توسط سیدعلی امام قرائت شد.

 

برگزاری نشست هیئت منتظران موعود

در این نشست غلامحسین دشتی استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی ، به تشریح «بیانیه گام دوم انقلاب» پرداخت و تاکید کرد: مقوله خودسازی، اولین نکته مهمی است که رهبر معظم انقلاب در این بیانیه به آن اشاره داشتند و بیان کردند که این انقلاب، تنها انقلابی است که یک چله پر افتخار را بدون خیانت به آرمان‌هایش پشت سر نهاده و اینک وارد دومین مرحله خودسازی، جامعه پردازی و تمدن‌سازی شده است.

وی با بیان این‌که اگر این خودسازی به نحو احسن انجام شود سبب حفظ و واکسینه شدن جوانان ما در برابر دشمن اصلی یعنی هوای نفس و دشمن پوشالی که همان قدرت‌های غربی هستند می‌شود، گفت: تنها راه خودسازی، انس با خدا و اهل‌بیت است. جوانان باید بدانند که داشتن بینش سیاسی لازم است، اما داشتن ایمان یک اصل است.

پایان‌بخش این مراسم، نشست پرسش و پاسخ با حضور سیدرضا حسینی فرمانده پایگاه شهید سامعی بود.

در ابتدای مراسم، به ده نفر از افرادی که بیشترین حضور در جلسات زیارت عاشورای برگزارشده سال جاری در منزل همکاران و جلسات تفسیر موضوعی قرآن مجید داشتند؛ هدایایی اهداء شد.