تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

کارگروه تدوین دستورالعمل‌های مرتبط با سیستم DC در برق منطقه‌ای یزد تشکیل جلسه داد

کارگروه تدوین دستورالعمل‌های مرتبط با سیستم DC در برق منطقه‌ای یزد تشکیل جلسه داد
کارگروه تدوین دستورالعمل‌های مرتبط با سیستم DC در برق منطقه‌ای یزد تشکیل جلسه داد

جلسه کارگروه تدوین دستورالعمل‌های مرتبط با سیستم DC با حضور مدیران و کارشناسان شرکت توانیر و ۴شرکت برق منطقه‌ای کشور در شرکت برق منطقه‌ای یزد برگزار شد.

در ابتدای جلسه احمد کردستانی مدیر دفتر فنی انتقال معاونت بهره‌ برداری شرکت برق منطقه‌ای یزد، به نقش و اهمیت باتری‌ها و سیستم DC در پایداری پست‌ها اشاره کرد و از پیگیری‌ها و هماهنگی‌های دفتر فنی و نظارت شبکه انتقال، برای تدوین دستورالعمل‌ها و تشکیل کارگروه‌ها و تبادل اطلاعات و تجربیات بین شرکت‌های برق منطقه‌ای قدردانی کرد.

همچنین سید عباس حسینی نماینده معاونت بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای یزد و عضو این کارگروه، خلاصه‌ای از وضعیت سیستم AC/DC و فرآیند تست، سرویس و نگهداری این سیستم در شرکت برق منطقه‌ای یزد را ارائه نمود.

تهیه و تکمیل شناسنامه‌ی تجهیزات سیستم AC/DC و نوآوری‌ها در این بخش نظیر: استفاده از پایه باتری‌های کامپوزیتی، جابجایی و تغییر سیستم DC بدون قطع باسبارDC با استفاده از کلیدهای Make Before Breaker از دیگر مواردی بود که در این نشست مطرح شد.

همچنین در این جلسه، نماینده شرکت توانیر و دبیر کارگروه، خلاصه‌ای از روند برگزاری جلسات کارگروه تدوین دستورالعمل سیستم DC و علت تشکیل این کارگروه به لحاظ حوادث اتفاق افتاده در شبکه را بیان کرد.

در پایان این نشست اعضای کارگروه و شرکت‌های تعمیراتی از استان‌های: یزد، اصفهان، کرمان و سمنان با حضور در پست‌های ۶۳ کیلوولت مدرس و دانشگاه؛ تست امپدانس، تست ظرفیت و تست دشارژ تحت بار پست باتری­های سرب اسیدی (تر و سیلد) انجام گرفت و با توجه به بررسی نتایج تست‌های صورت گرفته، موارد باقیمانده از دستورالعمل سیستم DC تکمیل شد.