تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

در شرکت برق منطقه‌ای یزد برگزار شد: برگزاری دوره آموزشی بازیابی شبکه‌های قدرت در شرکت برق منطقه‌ای یزد

در شرکت برق منطقه‌ای یزد برگزار شد: برگزاری دوره آموزشی بازیابی شبکه‌های قدرت در شرکت برق منطقه‌ای یزد
مدیر دفتر سازماندهی، برنامه‌ریزی نیروی انسانی و آموزش از برگزاری دوره آموزشی آشنایی با اصول عمومی و روش اجرای عملیات بازیابی شبکه‌های قدرت خبر داد.

مدیر دفتر سازماندهی، برنامه‌ریزی نیروی انسانی و آموزش از برگزاری دوره آموزشی آشنایی با اصول عمومی و روش اجرای عملیات بازیابی شبکه‌های قدرت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد؛ دوره آموزشی آشنایی با اصول عمومی و روش اجرای عملیات بازیابی شبکه‌های قدرت با همکاری دیسپاچینگ منطقه یزد، برگزار شد؛ این دوره به منظور ارتقای آمادگی در برابر فروپاشی و بازیابی شبکه، کاهش زمان خاموشی‌ها و اتصال مجدد شبکه سراسری برق به شبکه‌های مجاور طراحی شده است.
اختر ملکی، مدیر دفتر سازماندهی، برنامه‌ریزی نیروی انسانی و آموزش، با اعلام این خبر گفت: این دوره آموزشی سه روزه که در محل معاونت بهره‌برداری شرکت برگزار شد، به تبیین روش اجرای عملیات بازیابی شبکه‌های قدرت، ملاحظات برقدار کردن بارهای سرد، نحوه بارگذاری نیروگاه‌ها، اجرای آزمون خود راه‌انداز نیروگاه حرارتی، پایدارسازی شبکه در هنگام بازیابی و کنترل ولتاژ، فرکانس و بارگذاری و همچنین سنکرون‌سازی جزایر در فرایند بازیابی پرداخت.
ملکی تأکید کرد که هدف از برگزاری این دوره، افزایش مهارت‌های فنی و عملیاتی کارکنان در مواجهه با بحران‌های احتمالی و بهبود کیفیت خدمات‌رسانی به مشترکین برق منطقه‌ای یزد است.
رضا رضی اردکانی رئیس اداره بهره برداری AOC، درباره برگزاری دوره آموزشی بازیابی شبکه در برق منطقه‌ای یزد، گفت: دوره آموزشی اصول مهندسی بازیابی شبکه‌ با حضور حمیدرضا فیروزی استاد مجرب و رئیس گروه هماهنگی و نظارت بر عملیات بازیابی شبکه سراسری، در یزد به مدت ۳ روز برگزار شد.
وی، ناترازی‌های اخیر انرژی و فروپاشی شبکه برق را در هر لحظه محتمل دانست و بروز بحران‌های شدید و پیامد‌‌های نامناسب اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی را از عواقب این رخداد بیان نمود.
رضی اردکانی، مهم‌ترین هدف این دوره، رفع ابهامات راهبران شبکه در اصول مهندسی بازیابی شبکه ، انجام وظایف در قالب راهبرد بازیابی شبکه چند جزیره‌ای و تقسیم مناطق به شبکه‌هایی کوچک‌تر برای به حداقل رساندن زمان بازیابی شبکه و در نهایت کاهش خاموشی و تبعات ناشی از آن دانست.
رئیس اداره بهره برداری AOC تأکید کرد: از آنجایی که مهمترین مأموریت راهبران شبکه، حفظ امنیت و یکپارچگی شبکه سراسری برق کشور می‌باشد، ضروری است همواره آمادگی لازم و قابل اتکا برای روبرو شدن با شرایط فوق ‌بحرانی شبکه در پی وقوع خاموشی‌های گسترده، وجود داشته باشد.
این دوره با حضور کارشناسان و متخصصان صنعت برق برگزار شد و تجربیات ارزشمندی در این زمینه به اشتراک گذاشته شد.