تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

در دیدار مدیرعامل برق منطقه‌ای یزد با نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی مطرح شد:مزیت‌های پیش‌بینی شده برای اجرای بهره‌وری انرژی در صنایع

در دیدار مدیرعامل برق منطقه‌ای یزد با نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی مطرح شد:مزیت‌های پیش‌بینی شده برای اجرای بهره‌وری انرژی در صنایع
مزیت‌های پیش‌بینی شده برای اجرای بهره‌وری انرژی در صنایع

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد با نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی دیدار و در خصوص رفع ناترازی برق و همچنین راه‌کارهای مصرف بهینه برق صنایع بحث و تبادل ‌نظر کرد.
به گزارش روابط ‌عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد، احمد کردستانی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد در دیدار با مصطفی پوردهقان نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی و حسین سبزواری فرماندار اردکان، اظهار کرد: بهترین راه‌حل برای رفع دو مساله‌ی ناترازی برق و آلایندگی محیط زیست، بهره‌وری با تعریف استفاده از منابع با شیوه درست به وسیله دانش است.
کردستانی افزود: در صنعت برق نیازمند فرهنگ‌سازی و اجرای قوانین هستیم؛ هرچند بسیاری از قوانین در کشور مانند قانون مانع‌زدایی، قانون مقررات ملی ساختمان، قانون جهش تولید دانش‌بنیان و… وجود دارد اما لازم است این قوانین به طور کامل اجرایی شوند.
وی تصریح کرد: یزد ظرفیت تبدیل به استان پایلوت بهره‌وری کشور را دارد و برای رسیدن به این هدف، صنایع باید استانداردهای مصرف برق واحدهای صنعتی را رعایت کنند.
در ادامه کردستانی روش نادرست مصرف را عامل ناترازی برق در کشور دانست و گفت: بهره‌وری در صنعت باعث جذب سرمایه برای صنایع دانش‌پایه می‌شود و می‌تواند مشکل آلایندگی که به‌ویژه در شهرستان اردکان وجود دارد را کاهش دهد.
مدیرعامل برق منطقه‌ای یزد، معافیت مدیریت بار را یکی از مزیت‌های اجرای بهره‌وری انرژی و رفع ناترازی برق در صنایع بزرگ، عنوان کرد.
وی تعداد صنایع بزرگ استان را که در شهرستان اردکان مستقر هستند را ۱۵ مشترک اعلام کرد و این تعداد را ظرفیت مناسبی برای توسعه علمی و دانش‌پایه در حوزه بهره‌وری انرژی بیان کرد و خواستار ایجاد منطقه پایلوت در این حوزه شد.
کردستانی، بهره‌برداری از ۵ نیروگاه خورشیدی در این شهرستان را نشان از اهتمام صنعت برق برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر دانست که علاوه بر راهکاری برای رفع ناترازی انرژی، کاهش آلودگی هوا را نیز در پی دارد.
مصطفی پوردهقان نماینده مردم اردکان در مجلس نیز در این دیدار ضمن بیان اینکه در آینده تأمین انرژی به عنوان یکی از مهم‌ترین مسائل خواهد بود به حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و رفع مشکلات سرمایه‌گذاران برای احداث نیروگاه‌های بزرگ تجدیدپذیر تأکید کرد.