تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

افتتاح یازده پروژه انتقال و فوق توزیع برق استان یزد با حضور رئیس‌جمهور

افتتاح یازده پروژه انتقال و فوق توزیع برق استان یزد با حضور رئیس‌جمهور
افتتاح یازده پروژه انتقال و فوق توزیع برق استان یزد با حضور رئیس‌جمهور

رئیس‌جمهور دولت سیزدهم، ضمن حضور در استان یزد،‌ ۱۱ پروژه انتقال و فوق توزیع این استان را باهدف ایجاد زیرساخت شبکه انتقال انرژی افتتاح خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد،حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم رئیسی در سفر خود به استان یزد که در روز پنجشنبه ۲۲ دی ماه ۱۴۰۱ و با همراهی علی‌اکبر محرابیان وزیر نیروی دولت سیزدهم انجام خواهد شد، ۱۱ پروژه برق‌رسانی استان را افتتاح می‌کند.

تامین برق متقاضیان در استان یزد، افزایش قابلیت اطمینان تامین برق، افزایش ظرفیت ایستگاه‌های فوق توزیع مناطق مختلف استان،‌کاهش تلفات و کاهش افت ولتاژ در شبکه برق استان برخی از اهداف اصلی احداث این پروژه‌ها است.

پست ۶۳ به ۲۰ کیلوولت مزرعه کلانتر با هزینه ۵۳ میلیارد تومان در شهرستان میبد، پست ۶۳ به ۲۰ کیلوولت رستاق با هزینه ۳۰ میلیارد تومان در شهرستان اشکذر و پست ۶۳ به ۲۰ کیلوولت یزدمهر با هزینه ۳۰ میلیارد تومان در شهرستان مهریز، برخی ازجمله مهم‌ترین پروژه‌های قابل افتتاح توسط رئیس‌جمهور است که هر یک از آن‌ها دارای دو دستگاه ترانسفورماتور قدرت ۶۳ به ۲۰ کیلوولت به ظرفیت مجموع ۸۰ مگاولت آمپر، ۱۲ فیدر بار در بخش ۲۰ کیلوولت، ۲ فیدر خازنی و ۲ فیدر برای تولید پراکنده هستند.

همچنین فاز نخست پست ۲۳۰ به ۶۳ کیلوولت ساغند با مشارکت ۱۲۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در شهرستان اردکان و پست ۱۳۲ به ۲۰ کیلوولت شهرستان بهاباد با هزینه ۲۵ میلیارد تومان نیز توسط رئیس‌جمهور دولت سیزدهم افتتاح خواهند شد.

علاوه بر این پست ۶۳ به ۲۰ کیلوولت اشنیز و توسعه دو بی‌۶۳ کیلوولت در پست میبد با مشارکت بخش خصوصی، خط ۲۳۰ کیلوولت تغذیه پست ساغند با مشارکت بخش خصوصی، توسعه دو بی‌۶۳ کیلوولت در پست مهریز، دو بی‌۶۳ خط در پست ۶۳ صدوق، خازن‌گذاری ایستگاه‌های خضرآباد و چرخاب و ساخت بی‌های سیار خطوط و پست‌های شهرستان یزد نیز از دیگر پروژه‌هایی است که با مجموع هزینه حدود ۶۷ میلیارد تومان با حضور حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین رئیسی افتتاح می‌شوند.