نشست شورای هماهنگی روابط عمومیهای استان یزد، با حضور مشاور عالی سخنگوی دولت سیزدهم، مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد و مدیران روابط عمومی ادارات استان، با محوریت مدیریت مصرف انرژی و به همت شرکتهای صنعت برق و گاز یزد برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای یزد، در ابتدای این نشست، متخصصین شرکت های گاز و برق استان یزد، ضمن تشریح وضعیت کنونی انرژی کشور، به بیان ضرورت بهینه سازی مصرف پرداخته و راهکار های مصرف بهینه انرژی را تشریح کردند.
فتاح فتاحی مشاور عالی سخنگوی دولت سیزدهم در این نشست ضمن بیان خاطرهای از مقام معظم رهبری (ره)، به بیان دیدگاه و تأکید ایشان نسبت به صرفهجویی در مصرف انرژی پرداخت و تصریح کرد: همه در هر لباس و منصب و خانوادهای باید به فرهنگ صحیح درست مصرف کردن عمل کنند تا شاهد نتایج بهتری نسبت به حال حاضر باشیم.
استفاده روابط عمومیها از قدرت همافزایی با یکدیگر
فتاحی با اذعان به کمبودهای حوزه روابط عمومی در ابعاد مختلف سرمایه انسانی یا حوزه مالی و اعتباری، تأکید کرد: روابط عمومیها نباید از قدرت همافزایی با یکدیگر و استفاده از ظرفیتهای هم غافل شوند.
وی تصریح کرد: اگر در حوزه فعالیت روابط عمومیها در همه ابعاد تفاوت و دستاورد خاصی حاصلشده این اعضا میبایست تأثیر این اتفاق و قبل و بعدازاین اتفاق را برای مردم مقایسه کنند.
محمدعلی شاهحسینی معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار یزد نیز در این نشست با اشاره به برخی از مشکلات حوزه روابط عمومی افزود: روابط عمومی آیینه تمام نمای فعالیتهای یک سازمان و پل ارتباطی مردم، دولت و رسانهها هستند و اینیک مسئولیت بسیار خطیر است.
لزوم شناخت روابط عمومیها نسبت به مسائل کلان جامعه
وی با اشاره به تنوع و تعدد حوزههای کاری برخی از روابط عمومیها در دستگاههای استان افزود: در حال حاضر اشرافیت روابط عمومیها به مسائل کلان و سیاستهای توسعهای استان از اهمیت بالایی برخوردار است و روابط عمومیها باید نسبت به مسائل کلان جامعه شناخت دقیق داشته باشند.
شاهحسینی با اشاره به وضعیت حساس تأمین گاز موردنیاز کشور، تصریح کرد: بخشنامه دورکاری ادارات در پنجشنبهها با توجه به مصرف ۱٫۲ میلیون مترمکعبی گاز در دستگاههای دولتی ابلاغشده و تمامی دستگاههای دولتی ملزم به اجرای آن هستند.
شاهحسینی در همین رابطه خواستار فرهنگسازی پیرامون مصرف بهینه گاز در دستگاهها از سوی روابط عمومیها شد.
لزوم توجه به اعتماد عمومی در کشور
علی صالحی مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد نیز در ادامه این نشست حکمرانی از پایین به بالا را بهترین نوع مدیریت جامعه بیان کرده و حمایت روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان را از مباحث اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مدیریت مصرف خواستار شد.
جلب همکاری مردم در مدیریت مصرف انرژی یک رسالت مهم و تکلیف ملی است
مجید دهقان مدیر دفتر روابط عمومی شرکت برق منطقهای یزد نیز در بخشی دیگر از این مراسم، حوزه مصرف انرژی را یکی از مهمترین حوزههای حال حاضر کشور عنوان کرد و افزود: مصرف بهینه انرژی و بهینهسازی مصرف از حوزههایی هستند که میبایست جزو دغدغههای روابط عمومیهای استان بوده و مردم را نیز در این مسیر همراه کنند.
وی تصریح کرد: جلب همکاری مردم در مدیریت مصرف انرژی یک رسالت مهم و تکلیف ملی است و روابط عمومیهای استان در دو محور بیان ضرورتها و دلایل بهینهسازی مصرف انرژی و همچنین روشهای بهینهسازی انرژی در حوزه برق و گاز؛ اطلاعرسانیهای لازم را انجام میدهند.
دهقان در پایان تأکید کرد: اگر در هر بخش تنها شاهد صرفهجویی دهدرصدی مصرف انرژی باشیم، زمستان ۱۴۰۱ بهراحتی پشت سر گذاشته میشود و امیدواریم روابط عمومیهای استان نیز در این مسیر با همراهی و همکاری مناسب و اطلاعرسانی صحیح، باعث گذر موفق از این ایام شوند.
گفتنی است در این نشست نمایندگان روابط عمومیها نیز به بیان مشکلات و راهکارهای این حوزه پرداختند.