تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

تشریح پروژه‌های فوق‌توزیع و انتقال استان یزد در سه سال دولت سیزدهم

تشریح پروژه‌های فوق‌توزیع و انتقال استان یزد در سه سال دولت سیزدهم
تشریح پروژه‌های فوق‌توزیع و انتقال استان یزد در سه سال دولت سیزدهم

به گزارش‌ روابط‌عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد، ۷۶ پروژه در دولت سیزدهم در دست اجرا بود که به احداث کامل ۳۹ پروژه برق منجر شد.
در دولت سیزدهم ۳۷ پروژه احداث و توسعه خطوط و پست‌های فوق‌توزیع و انتقال در دست اجرا بود که از جمله آنها می‌توان به پست ۴۰۰ به ۶۳ کیلوولت مهرگان، پست ۴۰۰ به ۱۳۲ کیلوولت بهادران، توسعه بخش ۴۰۰ به ۱۳۲ در پست ۴۰۰ کیلوولت نخلستان، ایستگاه ۲۳۰ کیلوولت ساغند، توسعه یک فیدر پست کوشک برای خط بهاباد و پست ۱۳۲ به ۲۰ کیلوولت بهاباد اشاره کرد که با مشارکت بخش خصوصی به بهره‌برداری رسیده است.
هزینه اجرای این ۳۹ پروژه تکمیل شده یک هزار و ۸۳۳ میلیارد تومان بوده است.
همچنین عملیات اجرایی حدود ۱۰ پروژه در سال جاری با پیشرفت بالای۵۰ درصد که تا پایان سال با هزینه ۷۶۴ میلیارد تومان به اتمام خواهد رسید؛ که خط ۶۳ کیلوولت شهرک صنعتی میبد۲ با ۹۲ درصد پیشرفت، ورود خروج خط ۶۳ کیلوولت میبد_آشنیز در ایستگاه ۲۳۰ نارین قلعه با پیشرفت ۸۶ درصد و پست ۲۳۰ به ۶۳ کیلوولت نارین قلعه با ۷۴ درصد پیشرفت از جمله مهم‌ترین پروژه‌های در حال اجرای سال ۱۴۰۳ هستند .
قابل ذکر است در دولت سیزدهم به توسعه مناطق کمتر برخوردار توجه بیشتری شد. برخی از پروژه‌های تعریف شده در حوزه برق‌رسانی مربوط به این مناطق بود به‌طوری‌که توسعه یک فیدر پست کوشک برای خط بهاباد، احداث یک فیدر ۱۳۲ کیلوولت در ایستگاه کوشک برای تغذیه مدار دوم خط بهاباد، احداث یک فیدر ۱۳۲ کیلوولت خط در ایستگاه هرات برای مدار دوم خط هرات-چاهک و احداث ترانسفورماتور دوم ایستگاه بهاباد، توسعه پست ۱۳۲ به ۲۰ کیلوولت مروست و رینگ ۱۳۲ کیلوولت ابرکوه_ مروست در مناطق کمتر برخوردار استان از ۵۰ تا ۱۰۰ درصد پیشرفت داشته است.