تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

تشکیل ستاد مدیریت مصرف برق استان یزد برای هم‌اندیشی و پیک سایی

تشکیل ستاد مدیریت مصرف برق استان یزد برای هم‌اندیشی و پیک سایی
نشست تخصصی ستاد مدیریت مصرف استان يزد در شركت برق منطقه اي يزد برگزار شد

نشست تخصصی ستاد مدیریت مصرف استان یزد در شرکت برق منطقه ای یزد برگزار شد

ستاد مدیریت مصرف

تشکیل ستاد مدیریت مصرف برق استان یزد برای هم‌اندیشی و پیک سایی

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای یزد، با توجه به شروع فصل گرما و لزوم مدیریت مصرف انرژی، اولین نشست ستاد مدیریت مصرف برق استان یزد برای هم‌اندیشی مدیریت مصرف برق و پیک سایی، در تاریخ ۲۹ تیرماه ۹۴ به میزبانی این شرکت برگزار شد.

در این نشست که با حضور مدیران عامل و نمایندگان شرکت های توزیع، تولید و برق منطقه ای برگزار شد. محمد حسن صباغ زادگان مدیر عامل شرکت برق منطقه ای یزد، هدف از تشکیل این ستاد را انسجام بخشی به فعالیت های مدیریت مصرف شرکت‌های صنعت برق برشمرد و گفت: همکاری و استفاده از پتاسیل شرکت های صنعت برق استان، یکی از ارکان اصلی مدیریت مصرف برق، برای گذر از فصل گرما و کاهش خاموشی می‌باشد و همچنین جلب همکاری مشترکین با بهره‌گیری از تجارب داخلی به منظور کاهش نیاز مصرف با استفاده از مدیریت مصرف بار صنایع، را از اهداف برگزاری نشست‌ ستاد مدیریت مصرف برق استان یزد بیان کرد.

محمد حسن صباغ زادگان در جمع اعضای این ستاد ضمن اشاره به گرمای تابستان امسال و اینکه مصرف برق کشور در سال ۹۴ از مرز ۵۰۰۰۰ هزار مگاوات گذشته ، اجرای طرح ذخیره عملیاتی صنایع را اقدامی بسیار موثر برای گذر از پیک تابستان عنوان کرد و افزود: امسال در راستای کاهش مصرف انرژی در مقایسه با سال گذشته، مشارکت تمامی بخش‌ها و صنایع در زمینه کاهش مصارف غیر ضروری برای عبور از پیک بار لازم و حیاتی است و با توجه به اینکه در چند سال اخیر پیک مصرف در مرداد ماه رخ داده است، لذا احتمال افزایش پیک مصرف وجود دارد و صنعت برق باید آمادگی لازم را داشته باشد.

صباغ زادگان با اشاره به مقایسه رشد مصرف انرژی نسبت به سال گذشته گفت: برنامه های در دست اقدام برای کاهش پیک بار این شرکت را، افزایش ساعت های پیک بار صنایع بالای ۱۰ مگاوات از ۴ به ۸ ساعت، طرح تعطیلات و تعمیرات، طرح ذخیره عملیاتی صنایع بزرگ و بهره برداری از مولد‌های مقیاس کوچک بیان کرد.

در ادامه این جلسه، محمد رضا صحتی مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد، به تشریح فعالیت‌های مدیریت مصرف درحوزه شرکت توزیع پرداخت و از جمله این برنامه ها را، برگزاری همایش تجلیل از بانوان موفق در مدیریت مصرف، معرفی هفته مدیریت مصرف، آموزش معلم‌های مدارس و امام جماعت های ادارات دولتی بیان کرد.

پس از وی، معاون بهره برداری نیروگاه سیکل ترکیبی یزد به تشریح مسایل و مشکلات تولید برق در فصل تابستان و میزان مصرف آب برای تولید برق، خصوصا در شرایطی که دمای محیط بالاتر از ۴۰ درجه باشد توضیحاتی ارائه نمود.

در پایان جلسه که با محوریت مدیریت مصرف برای استفاده بهینه از قابلیت طرح ذخیره عملیاتی، نمایندگان معاونت بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق استان یزد و شرکت برق منطقه ای یزد مشخص شدند تا برنامه های طرح ذخیره عملیاتی صنایع را با هماهنگی اجرا نمایند و گزارش عملکرد را در جلسه بعد که در نیمه دوم مرداد ماه ۹۴ در شرکت توزیع برگزار می شود ارائه دهند.

نظرها

هیچ نظری موجود نیست

نظر خود را بنویسید



نام:


دیدگاه شما: