تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

افزایش قدرت نصب‌شده نیروگاهی استان به ۲۵۰۰ مگاوات تا تابستان ۹۵/ اخذ پروانه ساخت ۱۰ نیروگاه خورشیدی توسط بخش خصوصی

افزایش قدرت نصب‌شده نیروگاهی استان به ۲۵۰۰ مگاوات تا تابستان ۹۵/ اخذ پروانه ساخت ۱۰ نیروگاه خورشیدی توسط بخش خصوصی
نشست مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد با جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد، محمدحسن صباغزادگان در این نشست با بیان این‌که اقدامات اساسی و زیربنایی انجام‌شده طی سال‌های گذشته در راستای توسعه صنعت برق استان انجام‌شده است؛ اظهار داشت: قدرت نصب‌شده نیروگاهی استان تا تابستان سال ۱۳۹۵ با ۵۰۰ مگاوات افزایش به ۲۵۰۰ مگاوات خواهد رسید.

صباغزادگان از انعقاد نخستین قرارداد خرید تضمینی برق مولدهای مقیاس کوچک توسط شرکت برق منطقه‌ای یزد خبر داد و تصریح کرد: تاکنون ۱۱ شرکت متقاضی، دارای قرارداد خرید تضمینی برق مولدهای مقیاس کوچک هستند که ۳ شرکت به بهره‌برداری رسیده و ۲ شرکت تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد و ۶ شرکت در حال ساخت است که ظرفیت نامی مجموع آن‌ها به ۱۶۸ مگاوات می‌رسد.

وی همچنین قدرت نامی نیروگاه‌ها را در ۹ ماهه اول سال جاری، ۱۹۵۲ مگاوات و تولید ناخالص انرژی را ۷۷۱۵ میلیون کیلووات ساعت ذکر کرد.

اخذ پروانه ساخت ۱۰ نیروگاه خورشیدی توسط بخش خصوصی

این مقام مسئول در صنعت برق استان در بحث تولید انرژی الکتریکی خورشیدی نیز گفت: ۱۰ شرکت موفق به دریافت پروانه ساخت نیروگاه خورشیدی در شهرستان‌های اردکان، اشکذر، خاتم، تفت، میبد و یزد با مجموع ظرفیت ۵۹۰ مگاوات شدند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد با اشاره به گذراندن تابستان ۹۴ بدون قطعی برق و خاموشی، از مردم و صنایع استان به خاطر حمایت از صنعت برق استان در مدیریت پیک‌بار تابستان تشکر کرد و از آنان برای پیک‌سایی سال ۹۵ درخواست همکاری کرد.

وی مصرف استان در ۹ ماهه اول سال ۹۴ را ۵۴۸۹ میلیون کیلووات ساعت و پیک‌بار تابستان (اوج مصرف) را ۱۱۵۸ مگاوات عنوان کرد.

 

طرح‌های پیک سایی با همکاری صنایع استان

وی طرح‌های پیک سایی را، طرح افزایش ساعت‌های پیک‌بار در تابستان ۹۴، طرح تعطیلات و تعمیرات تابستانه صنایع بزرگ و طرح ذخیره عملیاتی ذکر کرد و گفت: در طرح تعطیلات و تعمیرات نزدیک به ۳۰ میلیارد ریال و در طرح ذخیره عملیاتی در سال ۹۴ بیش از ۱۸ میلیارد ریال تخفیف نصیب صنایع بزرگ استان شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد همچنین از کسب رتبه دوم ارزیابی شرکت‌های برق منطقه‌ای کشور در اجرای طرح ذخیره عملیاتی سال ۹۴ خبر داد.

صباغزادگان در ادامه با تشریح وضعیت شبکه انتقال و فوق‌توزیع در سال ۹۲ و ۹۳، طول خطوط انتقال را ۲۰۹۲ و فوق‌توزیع را ۱۶۷۹ کیلومتر مدار در ۹ ماهه اول سال ۹۴ دانست و ظرفیت ترانس‌های انتقال ۶۰۷۸ مگاولت آمپر و ظرفیت ترانس‌های فوق توزیع ۲۵۰۰ مگاولت آمپر در مدت ذکرشده عنوان کرد.

وی پروژه‌های آماده‌ی بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای یزد در دهه فجر ۱۳۹۴ را خط ۲۳۰ کیلوولت سورمق – ابرکوه با طول ۶۵ کیلومتر ۲مداره با مشارکت بخش خصوصی و هزینه ۲۴۰ میلیارد ریال و هماهنگی و نظارت بر احداث پست ۲۳۰/۳۳/۱۱ کیلوولت سرمد ابرکوه و ۲۳۰/۳۳ کیلوولت فولاد «ثامن» توسط بخش خصوصی بیان کرد.

۵۲۲ میلیارد ریال پروژه‌های بهره‌برداری شده در دولت یازدهم

صباغزادگان پروژه‌های بهره‌برداری شده در دولت یازدهم را، در شش‌ماهه دوم سال ۹۲، سه پروژه بااعتباری بالغ‌بر ۵۲ میلیارد ریال، سال ۹۳ را شش پروژه با اعتباری بیش از ۱۵۷ میلیارد ریال و سال ۹۴، دو پروژه با اعتبار ۳۱۲ میلیارد ریال ذکر کرد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد همچنین اهم پروژه‌های در دست اجرای این شرکت را پست ۴۰۰ به ۲۳۰ کیلوولت نخلستان (بافق)، پست ۴۰۰ به ۶۳ کیلوولت شهید سامعی، پست ۴۰۰ به ۶۳ کیلوولت مهریز، پست ۲۳۰ به ۱۳۲ کیلوولت ابرکوه، پست ۶۳ به ۲۰ کیلوولت چرخاب، پست ۶۳ به ۲۰ کیلوولت امامزاده (اردکان) و خطوط اتصالات پست شهید سامعی برشمرد.