تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

برگزاری شورای آموزش صنعت آب و برق استان در برق منطقه‌ای یزد

برگزاری شورای آموزش صنعت آب و برق استان در برق منطقه‌ای یزد
برگزاری شورای آموزش صنعت آب و برق استان در برق منطقه‌ای یزد

شورای آموزش صنعت آب و برق استان یزد با حضور معاون آموزشی مرکز راهبری آموزش و صلاحیت حرفه‌‌ای وزارت نیرو، مسئولین آموزش شرکت‌های صنعت آب و برق استان یزد و مجتمع اصفهان در شرکت برق منطقه‌‌ای یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد، این نشست باتوجه به تغییر ساختار آموزش وزارت نیرو و راه اندازی سامانه جامع راهبری آموزش و صلاحیت حرفه‌‌ای صنعت آب و برق، با هدف رفع آسیب‌های آموزش فراسازمانی برگزار شد.

درابتدای این نشست، محمد حسین رستگار نیا معاون آموزشی مرکز آموزش و صلاحیت حرفه‌‌ای وزارت نیرو، برخی از سیاست‌های مرکز آموزش و صلاحیت حرفه‌‌ای وزارت نیرو از جمله طراحی و پیاده سازی زیست بوم آموزش وصلاحیت حرفه‌‌ای، استقرار نظام صلاحیت حرفه‌‌ای و توسعه دیپلماسی آموزش وزارت نیرو را تشریح کرد.

همچنین تشریح سامانه جامع راهبری آموزش و صلاحیت حرفه‌‌ای صنعت آب و برق، ایجاد جامعه مدرسان آب و برق، وجود امکان به روزرسانی آنلاین محتوای آموزشی، وحدت رویه و بهره مندی از ارائه دهندگان متنوع خدمات آموزشی و صدور گواهینامه الکترونیکی به عنوان یک سند هوشمند نیز از دیگر موارد مطرح شده توسط رستگار نیا بود.

در ادامه این نشست نیز مدیر آموزش مجتمع اصفهان، گزارش عملکرد آموزش شرکت‌های صنعت آب و برق استان یزد در ۱۰ ماهه سال جاری پرداخت.

اختر ملکی رئیس گروه برنامه ریزی و آموزش شرکت برق منطقه‌‌ای یزد و دبیر شورای آموزش صنعت آب و برق استان نیز در این نشست تجربیات موفق آموزشی این شرکت از جمله انجام نیازسنجی با رویکرد حل مسئله، به کارگیری روش‌های منتورینگ، دانشگاه معکوس و شخصی سازی آموزش به طور پایلوت در برخی از بخش‌های شرکت و توانمندسازی کارکنان از طریق پرورش مدرسین داخلی  اشاره کرد.

وی همچنین ضمن اشاره به آسیب شناسی در حوزه آموزش، مواردی از قبیل توجه به  تامین نیروی انسانی مورد نیاز صنعت با رویکرد آینده پژوهی از طریق تدوین رشته های دانشگاهی جدید و بازنگری رشته‌های دانشگاهی مورد نیاز موجود، تاثیرات فناوری در یادگیری با توجه به تفاوت میان نسل‌ها، ویژگی‌های آموزش بزرگسالان و تاثیر روش‌های نوین دراثربخشی یادگیری را خاطرنشان کرد.

ملکی در ادامه شاخص‌های کیفی آموزش از جمله نرخ خالص یادگیری، نرخ انتقال یادگیری و … برای سنجش و افزایش کیفیت آموزش و استفاده از سایر مولفه های توانمند سازی کارکنان صنعت آب و برق را مورد تاکید قرار داد.

در پایان این نشست نیز مدیران و کارشناسان آموزش صنعت آب و برق استان یزد به بیان نظرات، پیشنهاد‌ها و درخواست‌های خود پرداختند.