تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

بهره برداری از پروژه های برق استان یزد با هدف افزایش قابلیت اطمینان برق رسانی

بهره برداری از پروژه های برق استان یزد با هدف افزایش قابلیت اطمینان برق رسانی
معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای یزد در آستانه دهه فجر خبر داد: بهره برداری از پروژه های برق استان یزد با هدف افزایش قابلیت اطمینان برق رسانی

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد، علیرضا رفیعی در گفتگو با برنامه زنده تلویزیونی «امروز صبح» شبکه تابان یزد، با اشاره به اینکه شبکه سراسری برق در ایام سرد و گرم سال و ۲۴ ساعت شبانه روزنیاز به مراقبت و نگهداری دارد، از تلاش همکاران خود در صنعت برق استان یزد قدردانی کرده و افزود: همکاران ما در شرکت برق منطقه‌‌ای یزد، شبکه را در تمامی ساعات شبانه روز پایش می‌کنند تا تامین برق مشترکین با مشکل مواجه نشود.

وی ضمن بیان اینکه بخش عمده مصرف برق استان یزد به بخش صنعت اختصاص دارد تصریح کرد: به همین علت میزان رشد بار در استان زیاد بوده و مطابق پیش بینی رشد بار انجام شده، پیک بار مصرف استان یزد از ۲ هزار مگاوات کنونی به ۳ هزار مگاوات در سال ۱۴۰۵ افزایش خواهد یافت که این افزایش مصرف بار الکتریکی نیاز به افزایش ظرفیت تولید و توسعه شبکه خواهد داشت.

رفیعی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم نیاز مصرف استان را پاسخگو باشیم، طرح‌هایی در زمینه توسعه شبکه‌های انتقال و فوق توزیع تعریف شده است و برخی از آن ها تکمیل و در دهه فجر سال ۱۴۰۰، افتتاح خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد: در این زمینه با هدف افزایش قابلیت اطمینان برق رسانی، تامین بار متقاضیان صنعتی و معدنی و کاهش تلفات، سه پست ۲۳۰ به ۶۳ کیلوولت ساغند، ۴۰۰  به ۱۳۲ کیلوولت بهادران و ۴۰۰ به ۶۳ کیلوولت مهرگان، با مشارکت متقاضیان برق در حال احداث است.

وی همچنین وجود دشت‌های هموار و تابش مناسب نور خورشید را از جمله عواملی عنوان کرد که استان یزد را مستعد احداث نیروگاه‌های خورشیدی کرده است و افزود: با توجه به این امر تاکنون نیروگاه‌های خورشیدی در اکثر شهرستان‌های استان احداث شده و شرکت برق منطقه‌ای یزد با دارا بودن ۸۱٫۵ مگاوات ظرفیت تولید در حال بهره برداری انرژی خورشیدی در کشور، رتبه برتر را داشته و جایزه ملی استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر را از آن خود کرده است.

معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌‌ای یزد در ادامه ضمن اشاره به مصوبه اخیر سفر رئیس جمهور به یزد تصریح کرد: مطابق این مصوبه، برنامه ریزی برای توسعه نیروگاه های خورشیدی در استان یزد انجام شده و قرار است با سرمایه گذاری بخش خصوصی، این مهم به اجرا در آید.

وی با بیان اینکه بخش عمده افزایش بار الکتریکی تابستان مربوط به بار سرمایشی است، یادآور شد: نیاز است تا با همراهی صنایع و همچنین مدیریت مصرف، از برهه حساس کنونی عبور نماییم، چرا که احداث نیروگاه‌های موردنیاز هم زمان بر بوده و هم هزینه بالایی در بر خواهد داشت.