تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

عقد ۱۰۰ میلیارد تومان قرارداد مالی در برق منطقه‌‌ای یزد در سال ۹۹/ تهاتر ۱۸ میلیاردی برق منطقه‌‌ای یزد در سال ۹۹

عقد ۱۰۰ میلیارد تومان قرارداد مالی در برق منطقه‌‌ای یزد در سال ۹۹/ تهاتر ۱۸ میلیاردی برق منطقه‌‌ای یزد در سال ۹۹
معاون مالی و پشتیبانی شرکت برق منطقه‌ای یزد، مهم‌ترین اقدامات این واحد را در سال ۹۹ تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد، سید رضا حسینی با اشاره به اینکه معاونت مالی و پشتیبانی شرکت شامل سه حوزه امور تدارکات و قرارداد‌ها، امور مالی و ذی‌حسابی و اداره نظارت بر خدمات است، اظهار داشت: برگزاری جلسات مناقصه و کمیسیون‌های مربوط به انعقاد قرارداد به تعداد ۸۵ مورد، بخشی از اقدامات انجام شده در حوزه امور تدارکات و قرارداد‌ها است.

وی ادامه داد: همچنین برگزاری ۵۷ مورد جلسه استعلام و ۶۷ مورد عقد قرارداد به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان، خرید تجهیزات برق بدون خروج نقدینگی و با استفاده از ابزار‌های مالی از جمله اسناد خزانه و تهاتر به مبلغ ۱۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نیز از دیگر اقدامات معاونت مالی و پشتیبانی در سال ۹۹ است.

وی ضمن اشاره به شناسایی اقلام مازاد بر نیاز شرکت برای برگزاری مزایده فروش تصریح کرد: علاوه بر این، سیم‌های بلا استفاده آلومینیومی مرجوعی به انبار بازیافت و طی برگزاری مناقصه به سیم قابل‌استفاده در پروژه‌ها تبدیل شده‌اند.

حسینی همچنین حذف چک‌های دستی در شرکت را از جمله اقدامات انجام شده معاونت مالی و پشتیبانی در حوزه امور مالی و ذی‌حسابی عنوان کرد و افزود: پس از حذف چک، کلیه پرداخت‌های سرمایه‌‌ای و جاری شرکت از طریق حواله بانک مرکزی انجام شده است.

وی ضمن بیان اینکه پرونده‌های مالیات بر عملکرد سال ۹۷ و مالیات حقوق سال‌های ۹۶ و ۹۷ قطعی شده‌‌اند گفت: پرونده‌های مالیات بر ارزش افزوده سال‌های ۸۹، ۹۱، ۹۲ و ۹۳ نیز قطعی و جرایم متعلقه با دفاعیات همکاران بخشیده شد.

معاون مالی و پشتیبانی شرکت در ادامه با اشاره به درج کلیه اموال غیرمنقول شرکت در سامانه سادا افزود: مبالغ دریافتی از منابع عمومی دولت در طول برنامه پنجم توسعه، تسویه شده و مطابق با قانون بودجه سال ۹۹ به افزایش سرمایه شرکت منتقل شده است.

همچنین جذب منابع حاصل از فروش اوراق مالی اسلامی به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان و تسویه مطالبه پیمانکاران، تهیه و تنظیم صورت‌های مالی جاری و عمرانی، پاسخگویی به دستگاه‌های نظارتی و اخذ گزارش حسابرس و بازرس مستقل برای ارائه در مجمع‌های مربوطه نیز از مهم‌ترین اقدامات حوزه مالی و ذی‌حسابی معاونت مالی و پشتیبانی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد در سال ۹۹ است.

حسینی در تشریح اقدامات حوزه اداره نظارت بر خدمات، برنامه‌ریزی برای کاهش مصرف آب و انرژی در ساختمان‌های شرکت را مورد تأکید قرارداد و افزود: در ماه‌های دی و بهمن سال ۹۹، مصرف گاز به میزان ۳۸ درصد نسبت به سال قبل کاهش داده شد. همچنین با اجرای اقدامات مدیریت مصرفی در شرکت، مصرف آب و برق نیز در فصل گرما به میزان ۳۰ درصد کاهش یافت.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در جهت استانداردسازی مصرف آب و انرژی در ساختمان‌های شرکت گفت: در این راستا قرارداد لازم با پیمانکار مربوطه جهت استقرار ایزو ۵۰۰۰۱، ممیزی انرژی ساختمان شرکت، تعیین برچسب انرژی، اخذ گواهینامه معاینه فنی موتورخانه و اخذ گواهینامه مدیریت پسماند منعقد شده است.