تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

نشست ایمنی، بهداشت و محیط زیست با رویکرد حقوقی در شرکت برق منطقه‌ای یزد

نشست ایمنی، بهداشت و محیط زیست با رویکرد حقوقی در شرکت برق منطقه‌ای یزد
نشست ایمنی، بهداشت و محیط زیست با رویکرد حقوقی در شرکت برق منطقه‌ای یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد؛ ، اولین نشست تخصصی HSE با موضوع ایمنی، بهداشت و محیط زیست با رویکرد حقوقی، با تدریس علیرضا حاجی حسینی مجری مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و HSE با حضور نمایندگان واحد HSE و کارشناسان ایمنی پیمانکاران این شرکت و در بستر ویدئوکنفرانس برای دفاترHSE سایر شرکت ها برگزار شد.

گفتنی است این نشست، پیرو ابلاغ شرکت توانیر مبنی بر برگزاری نشست های تخصصی حوزه HSE برای تمامی افراد شاغل در دفاتر مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و HSE شرکت های برق منطقه ای و توزیع برق کشور و با هدف تبیین الزامات حقوقی درحوزه HSE برگزار شده است.

در ابتدای این نشست زهرا دلیانی رئیس گروه ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت توانیر نکاتی پیرامون اهداف برگزاری نشست‌های تخصصی حوزه HSE را یادآور شد و بر حضور مدیران ارشد شرکت‌ها در نشست‌های مذکور، با توجه به اهمیت موضوع از جنبه‌های HSE و حقوقی تاکید نمود.

وی افزود: این سلسله نشست‌ها به ‌منظور ارتقاء سطح آموزش و فرهنگ‌سازی در حوزه HSE و هماهنگی و تبادل اطلاعات دفاتر HSE شرکت‌های زیر مجموعه توانیر با برنامه‌ریزی و هماهنگی دفتر مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و HSE برنامه‌ریزی و اجرا می‌گردد.

در ادامه مباحثی از قبیل ایمنی و بهداشت شغلی و اجزاء آن، عناصر اصلی حق و تاثیر حق بر سلامتی، تعهدات دولت در قبال ارتقای حق بر سلامت، ابعاد سلامت، سلسله مراتب قواعد از نظر قدرت اجرایی و الزامات مرتبط با حق سلامت شغلی، حق سلامت در حقوق بین الملل و حقوق ایران، انواع مسئولیت و گستره مسئولیت کارفرما در قبال ایمنی محیط کار، همچنین وظایف ایمنی و بهداشت کار کارفرما در قبال کارکنان و پروژه‌های پیمانکاری و نحوه عقد قرارداد صحیح از نقطه نظر ایمنی و نظارت موثر کارفرما در حین اجرای پیمان، توسط مدرس این نشست به مخاطبان ارائه شد.