تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

گزارش عملکرد دفتر حراست سال ۱۴۰۰

گزارش عملکرد دفتر حراست سال ۱۴۰۰
مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت برق منطقه‌‌ای یزد، گزارش مهم‌ترین اقدامات این دفتر در سال ۱۴۰۰ را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد، سید جلال حسینی تعامل با جامعه و آگاه سازی مردم از ارزش تاسیسات و لزوم حفظ و حراست از آن‌ها را از مواردی عنوان کرد که همواره در دستور کار دفتر حراست و امور محرمانه شرکت برق منطقه‌‌ای یزد بوده است و افزود: دفتر حراست و امور محرمانه شرکت برق منطقه‌‌ای یزد در چهار حوزه حفاظت فیزیکی، حفاظت پرسنلی ، حفاظت ITو حفاظت اسناد و مدارک طبقه بندی شده فعالیت می کند.

وی در تشریح اقدامات دفتر حراست شرکت در زمینه حفاظت فیزیکی، حفاظت از اماکن و تاسیسات شرکت برق منطقه‌‌ای یزد را از جمله این فعالیت‌ها عنوان کرد و افزود: برای حفاظت از خطوط انتقال و جلوگیری از سرقت تجهیزات برج‌های انتقال، دفتر حراست بازدید‌های مستمری را از خطوط انتقال برنامه ریزی کرده که قسمتی از آن توسط پیمانکار و قسمت دیگر نیز توسط کارکنان این دفتر انجام می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه با انتخاب پیمانکار و انجام بازدید‌های منظم، سرقت از تجهیزات نسبت به سال‌های گذشته کاهش قابل ملاحظه‌‌ای داشته است، افزود: همچنین برای رصد منظم پایش دکل‌ها توسط پیمانکاران، سامانه نرم افزاری برای اولین بار درکشور توسط شرکت برق منطقه‌‌ای یزد تامین و در خطوط انتقال این شرکت استفاده شد.

وی طراحی و نصب سیستم امنیت نگهبان برای نخستین بار در کشور، سرویس و نگهداری سیستم نظارت تصویری و توسعه این سیستم و همچنین افزایش ضرایب امنیتی تجهیزات و تاسیسات شرکت با اقداماتی نظیر اصلاح سیم خاردار پست‌ها، نصب آژیر و تعامل با نیرو‌های انتظامی و کلانتری‌ها جهت حفاظت از تاسیسات را بخشی دیگر از فعالیت‌های دفتر حراست و امور محرمانه شرکت برق منطقه‌‌ای یزد در حوزه حفاظت فیزیکی عنوان کرد.

مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت برق منطقه‌‌ای یزد در ادامه نیز بازدید از کلیه پروژه‌های انتقال و فوق توزیع و اماکن شرکت، حضور در جلسات کفایت اسناد مناقصه و برگزاری مناقصات، تهیه پیوست ملزومات حراستی قرارداد‌ها و ضمیمه این پیوست در کلیه قرارداد‌ها، همکاری و تعامل با حراست کل استان و مشارکت در جلسات و کارگروه‌ها را برخی از اقدامات واحد تحت امر خود در حوزه حفاظت پرسنلی ذکر کرد.

وی ادامه داد: انجام استعلام مربوط به انتصابات و استعلام مربوط به شرکت‌های پیمانکاری، صدور کارت شناسایی برای کلیه پرسنل قراردادی، رسمی، پیمانکاری و حجمی و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی آگاه سازی پرسنل به صورت حضوری و غیر حضوری نیز بخشی دیگر از اقدامات مربوط به حفاظت پرسنلی در شرکت برق منطقه‌‌ای یزد است.

حسینی همچنین حفاظت IT را یکی دیگر از حوزه‌های فعالیت دفتر حراست و امور محرمانه شرکت برق منطقه‌‌ای یزد عنوان کرده و در تشریح اقدامات این حوزه افزود: ارزیابی عملیاتی سامانه‌های نرم افزاری شرکت، پیگیری تشکیل کارگروه امنیت سایبری و پیگیری تشکیل CERT  (کمیته مدیریت بحران)، پیگیری جداسازی شبکه اداری از صنعتی و تهیه گزارش های امنیتی از سامانه های فایروالی شرکت از جمله این فعالیت‌ها است.

وی انجام استعلام سامانه‌های نرم افزاری از افتا، نظارت بر رویه‌های تبادل اطلاعات با متقاضیان بیرونی و نظارت بر روند ورود و خروج تجهیزات رایانه‌‌ای از شرکت یا به شرکت را بخشی دیگر از اقدامات این دفتر در سال ۱۴۰۰ عنوان کرد.

این مقام مسئول در شرکت برق منطقه‌‌ای یزد در ادامه افزود: در واحد حفاظت اسناد و مدارک طبقه بندی شده، دریافت کلیه اسناد طبقه بندی شده شرکت و همچنین نگهداری اسناد انجام می شود.