تازه ترین مطالب

آخرین دیدگاهها

بهینه‌سازی سیستم روشنایی پست یزد یک برق منطقه‌ای یزد

بهینه‌سازی سیستم روشنایی پست یزد یک برق منطقه‌ای یزد
مدیر امور انتقال مرکز و جنوب شرکت برق منطقه‌ای یزد، اقدامات انجام‌شده در خصوص بهینه‌سازی سیستم روشنایی پست یزد یک را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد،‌ علی فلاحتی با اشاره به حساسیت پست یزد یک و قدمت تجهیزات حفاظت، مدارهای فرمان و تغذیه تابلوهای روشنایی محوطه و همچنین اجرای عملیات ساختمانی متعدد مرتبط با توسعه، نوسازی و بهینه‌سازی این پست ادامه داد:‌ اکثر مدارهای روشنایی پست به دلایل ذکرشده، آسیب‌دیده و نیاز به رفع عیب داشت و کیفیت روشنایی محوطه پست را کاهش داده بود.

وی تصریح کرد: به‌منظور حفظ امنیت و کنترل بهتر محوطه سوئیچ گیر و عملکرد بهتر بهره‌برداران در زمان حادثه و عملیات مانور در شب؛ نوسازی و بهینه‌سازی سیستم روشنایی محوطه پست یزد یک در دستور کار قرار گرفت.

فلاحتی در تشریح اقدامات انجام‌شده در این خصوص، اجرای عملیات ساختمانی شامل اصلاح فونداسیون تابلوهای فرمان در محوطه، اجرای ۴ فونداسیون جدید برای تأمین روشنایی بخش ۶۳ کیلوولت پست و اصلاح پایه چراغ‌های معیوب و همچنین نوسازی ۳ دستگاه تابلو روشنایی محوطه و متعلقات داخلی، کابل‌کشی و اصلاح مدارهای روشنایی محوطه سوئیچ گیر، جایگزینی ۹۵ چراغ خیابانی ۲۵۰ وات با چراغ ۱۲۰ وات LED و جایگزینی ۱۰ نورافکن ۴۰۰ وات با نورافکن‌های ۲۵۰ وات LED ازجمله این اقدامات است.

وی با اشاره به اینکه هزینه کل اجرای این پروژه ۷ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال بوده است؛ افزود:‌ افزایش کیفیت روشنایی محوطه سوئیچ گیر و یکنواخت شدن آن، کاهش هزینه‌های رفع عیب، سرویس و نگهداری و صرفه‌جویی در نیروی انسانی و زمان، صرفه‌جویی سالانه ۷۰ هزار کیلووات ساعت انرژی و صرفه‌جویی اقتصادی حدود ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی در سال، ازجمله نتایج اجرای پروژه بهینه‌سازی سیستم روشنایی پست یزد یک برق منطقه‌ای یزد است.

گفتنی است استفاده مجدد از تجهیزات و پایه چراغ‌های موجود و ساخت دستک‌های مناسب با پایه‌های موجود و طراحی بهینه به‌منظور کاهش طول مدارات و افزایش بازدهی ازجمله خلاقیت‌ها و نوآوری‌های اجرای این پروژه است.